24 august 2007

urtemod


jeg har haft besøg af en kreativ sjæl i dag. en af de sjældne. en af dem, der forstår at forene sanselighed og humor.
det er smitsomt.

jeg vil også...
hvad? jeg kigger rundt i min lillebitte verden og får øje på urtegården.
jeg vil være sanselig og morsom med urter.

og har nu siddet og kigget i min Sarah-Garland-herb-and-spice-bibel hele eftermiddagen. mens Claus har knoklet som en helt med vvs-installationer.

jeg kan farve garn.
jeg kan udtrække de gode egenskaber i olie i tre uger og lave cremer (der ligger 1.000 lavnormalstadebivoksplader og venter på at blive brugt til noget).
jeg kan tørre urter og sy små opmuntrende gazeposer med silkebånd. og små beroligende hovedpuder til at putte ind i de store.
jeg kan lave urteduftende bivokslys.
og bivoksperler og -lommesten med urtehejs.
og urtesæbe.

jeg er godt klar over, at det ikke er kunst med stort å. nærmest lavpraktiske husmodersysler anno grønlangkaal.
ferien begynder at virke.

undskyld, Hr. må jeg byde Dem en citronmelissecigar?
etiketten står naturligvis i verbena.

3 kommentarer:

Sifka sagde ...

Pyt, hvis det ikke ender som kunst. Det lyder enormt spændende, men også svært at skulle vælge. Vil gerne høre mere, hvis jeg må?

God weekend, nu med urter:)

Ella sagde ...

dr.dk har et lækkert program, der hedder URT - jeg fandt det under programmer.

Lav din egen citronmelissesalve af jeres bivoks. Det vil jeg også gerne. Og te, og alting. Kig selv, du bliver helt vild i varmen :-)

Regitze sagde ...

jeg kiler på med opsmøgede ærmer, Sifka. god weekend til dig:)

tusind tak for tippet, Ella. jeg har været inde på en inspirerende rundtur.