06 august 2007

the hancats

tillad mig at sprede to af mine historiske yndlingstiltalesvar. med tak til spir, aude, chrome og skotten for toeren til samlingen.

1.
kæmpe til hankat:
naaarh [hark].. du er nok en rockabilly?

hankat til kæmpe:
tjaah. og du er nok en billig rocker.

2.
anden hankat til anden kæmpe:
du blir nok hurtigt fed, dit sure svin.

begge bedyrer, at den efterfølgende kajeryster var det hele værd.


og nu vi taler om hankatte.

madskålen sladrer. Mads har ikke været hjemme i snart to døgn nu. det er rekorden.
Misse kan ikke finde ud af, om hun skal lede efter ham eller vente på ham herhjemme.
Claus og jeg har det på samme måde.
ikke at vi er hysteriske.
men to døgn er længe.

lørdag formiddag. Mads og mig på gårdtur i urterne.

17 kommentarer:

capac sagde ...

Der må være noget godt, der trækker, uden for hjemmet! ;-)

Regitze sagde ...

ja, Capac. det går jeg også ud fra. men hvad stikker mors madskål?
når man nu er kastreret..

Anonym sagde ...

Jeg havde været hysterisk i 1½ døgn nu, hvis det havde været her i huset

Anonym sagde ...

jeg har selv to katte. bror og søster - kastreret og det hele. søsteren strejfer og kan godt blive væk i to dage. kommer altid hjem igen sund og rask. brormand er som en god hund = et rigtig godt menneske. hvis han bliver væk, er der tit ugler i mosen, dvs. andre hankatte, slåskampe ... da han var yngre, kunne han godt ligge længe ude i buskadset og trykke sig efter sådan en tur.
tip: gå ud og kald på ham en gang imellem. tag en stærk lommelygte med efter mørkets frembrud, så kan i nemt se hans øjne, hvis han sidder og gemmer sig et eller andet sted. hvis han er blevet bidt, så kommer jo store byldetur ... men den tid, den sorg. jeg hader at gøre andre mennesker nervøse, men i kan lige så godt vænne jer til det. det bliver garanteret ikke første gang. selv om han er kastreret, vil han jo alligevel gerne forsvare hjemmet, men han er ung og uerfaren ... jeg er sikker på, han dukker op. men jeg kender godt mavefornemmelsen. pøj-pøj!
hilsen fra hyldeblomst
- og mille og malle da!

capac sagde ...

Når han nu fkommer i tanke om, at klokkelokkeværket er væk, så kommer han nok hjem til mors madgryder igen! ;-)

Regitze sagde ...

tjah, hyldeblomst. skrækscenarier kan der være nok af. en stor grå ukastreret hankat rev Mads' klokkeværk af (som Capac antyder), da han var bette. den grå kommer ikke på vores kanter længere, efter at C fik et luftgevær i fødselsdagsgave.
de har et gevaldigt revir med eng og skov, uden trafik, som de deler på koldkrigs manér med kvarterets øvrige katte. de er begge to dygtige periodestrejfere. men inden for halvandet døgn plejer de at komme i tanke om hyggen ved videnskabeligt udtænkt tørfoder og bløde dyner.
så er der ræven tilbage..

Anonym sagde ...

Hvis det er til nogen trøst, har vi prøvet det samme alt for mange gange, og man vænner sig aldrig til det. Men foreløbig er det gået godt hver gang.

Det er rædselsfuldt, men han skal nok komme tilbage!

Anonym sagde ...

Jeg tror ikke på det med ræven - Regitze. Jeg har set vores lille hunkat jage en stor, voksen ræv væk i vanvittig fart. Det var sjovt at se, at det var katten, der havde magten.
Jeg krydser fingre og tæer for, at Mads snart er hjemme igen. Ja, gå ud og kald... men det har I sikkert gjort.

Regitze sagde ...

dét var en stor trøst, Madame!
og beskrivelsen af rævejagten gjorde mig rigtigt glad:)
tak for det.
vi kalder med jævne mellemrum.

Anonym sagde ...

Puh - det kan jeg ikke li' at læse. Jeg håber, han snart kommer hjem!

Alt er godt, alt er godt...

Sifka sagde ...

Det knuger i maven, mens jeg læser, men han er selvfølgelig kommet hjem igen. Ikke osse?

Regitze sagde ...

alt er godt, Henriette.
og han er i hvertfald ikke låst inde i skurene her omkring.
man vil jo gerne være tøff. á la årh ja. men hvis han ikke klarede skærene denne her gang, havde han i hvert fald et godt liv, så længe det varede.
men selv Claus har kikkertøjne på.

det er også bare fordi unge hanner skal være så kvikke i replikkerne..
som regel kan de nøjes med at inkassere et par på hovedet retur.

Sifka. når han kommer hjem, sender jeg en trompeteuse op på taget.

Anonym sagde ...

Når Miss Mis har været for længe væk (efter min mening), telepaterer jeg somme tider til hende, at hun skal komme hjem. Det virker somme tider.

Jeg telepaterer lige til Mads.

Ella sagde ...

Kom så hjem Mads! Mads-misss-miss-missss...

Regitze sagde ...

ja. her telepateres og visualiseres. og nu vil jeg gå i skoven og kalde.
godt han ikke lyder navne som mening.
eller idiot.

Anonym sagde ...

ikke fordi jeg skal gøre mig klog på mads, men når vi har været i lignende situationer med vores malle, har han som regel ikke været særlig langt væk. altså når han er blevet bidt og er begyndt at blive dårlig, fordi bylden trækker til. så gemmer han sig bare lidt af vejen. også når han så endelig kommer indendørs - under en seng og den slags. det er i de situationer, vi har fundt ham udendørs med lommelygten et par gange. nå, men jeg er ikke helt færdig med min uddannelse som spåkone endnu, så tag mine kommentarer med et gran salt ... men jeg tror altså helt bestemt, at han nok skal komme.

hilsen hyldeblomst igen

ps. ja, det er godt gjort, at sådan en møgkat skal til at lære én noget om, hvordan man tackler krisesituationer! ;-)

Regitze sagde ...

hyldeblomst.. jeg er rigtigt glad for at du har lyst til at dele din erfaring, og jeg gør brug af den nu.

krisesituationer.. min bare fod. det er jo bare en kat, ing?
høhø.
tak.