30 august 2007

dontens dag

når jeg nu alligevel havde fået blod på hænderne, har det været nærliggende at begrave dem i sæbespritvand resten af dagen.

så hvad har du lavet i dag, Regitze?
jo. jeg har pudset alle vinduerne i huset.

rettelse. jeg har pudset alle ruderne i huset. og har opdaget, at tretusinde småsprossede tager den tid, tretusinde småsprossede tager.
også i døren mellem soveværelset og paradehuset.



når jeg slår øjnene op, knalder hovedet i knæene (eller i en kat) og kigger til højre, ser jeg dette som dagens første.


vi har pame paprika på parade.


og chili.


og agurker ser jeg lige. de er ude fra haven.


jeg sylter hele molivitten.


nu har jeg jo køkkenvask. igen.

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

Den er din mand! Og du er hans pudsekone ... Det er fuldbragt!

Dana Watsham sagde ...

Ooooooooooh, så er der køkkenvask - kom frisk, Verden, med dine udfordringer!

Det var forresten det sejeste dørhåndtag jeg meget længe har set.

Lene sagde ...

Smukt morgenopvågningssyn, jeg ville blive glad i hele kroppen af at kigge derud, tror jeg ville blive liggende med en kop te og en bog :-)

Anonym sagde ...

Man misunder dig udsigten til dit sælsomme håndtag!

Anonym sagde ...

For natan da Regitze, det bliver et smukt (sommerhus)palads, når det står helt nøglefærdigt. Jeg er målløs, betaget, misundelig og rigtig rigtig glad på Jeres vegne :o)

Anonym sagde ...

Tillykke med køkkenvasken! Sikke et dejligt morgensyn, når du slår øjnene op, findes ikke bedre.

Anonym sagde ...

Tillykke med køkkenvasken!

Hva' med at konservere nogle af de der chilifrugter i et glas Harrestrup-Honning? - Det skulle efter sigende blive meget delikat og sådan en skefuld vil kunne kurere ømme halse efteråret og vinteren igennem.

:-)

Regitze sagde ...

tak allihop:)
jep. det er mit yndlingshåndtag. og rart at røre på. man kan også få med en delfin, men det blev lige en tand for spirituelt.

god idé, Henriette!

Anonym sagde ...

Her var det mye for øyet. Nydelige bilder fra et nydelig hus. Jeg bytter gjerne mitt sommerhus med ditt en eller annen uke en eller annen sommer en eller annen gang :-)

Regitze sagde ...

det ku vi sagtens finde ud af, Hege! jeg er så ked af at vi ikke kom til Norge i år, men vejret var for drilsk.