07 august 2007

Mads er godt

jeg stod lige og vaskede op efter en dejlig aften med Brorsan og Frue.
man tænker så godt over en opvask for åben dør.
så jeg tænkte på Mads.

og så lød fanfaren.
wiuuuiiiw. wiiiiuuuiiiiiw. wiiiiiiiiiiiiiuiiiiiw.

Mads er kommet hjem.
med høj haleføring og uden skrammer.
ret slank og ret sulten.

og ret træt.
der penduleres i disse minutter mellem yndlingssovepladsen og madskålen.

hvor faen er Misse?

og opdatering 1 et par minutter efter:
nu er Mads gået igen. og Misse kom hjem. hun kan lugte, at han har været her. så nu happygurgler hun om kap med mig.
og nu gik hun ud for at kigge efter ham.
så kommer Mads garntrisse ind om et minut. og pendulerer nogle minutter mellem osv.


jeg tror, jeg går i seng.

opdatering 2 med tandbørste:

jeg tror, han bliver natten over.

26 kommentarer:

Anonym sagde ...

Phew - nu sover vi godt i garagen i nat :)

Regitze sagde ...

alt er godt, Lupo.
tak, og lad os sove godt sammen:)

Sifka sagde ...

Jahh, alt er godt. Godnat:)

Anonym sagde ...

Ja, se sådan er det med katte, -også de kastrerede.
De er deres egne.

Det er godt.

Regitze sagde ...

lille kat
lille kat
lille kat på vejen
hvis er du
hvis er du
jeg er sgu min egen.

vi er til stadigvæk så glade for at være værter for så gode og sunde gener, Farmer. omend det ikke fortsætter i linie herfra.
hils Yngste.

Regitze sagde ...

godnat Sifka:)
hjerteboble.

Anonym sagde ...

SÅ vakker han er med stripene sine.

Anonym sagde ...

Madskål - en kattens go´ kål
:) Mim

Regitze sagde ...

ja, Hege. Dana kalder ham marmeladeMadsmis. fordi de ovre i England kalder sådan en rødstrib for en marmelade.
og det kan man jo egentligt godt forstå.

Regitze sagde ...

nømli' Mim:)

Anonym sagde ...

JAIIIIIH! Ingefærsmadsen har misset sig hjem! Mmmmh!

Anonym sagde ...

Og her smiles :o)

Anonym sagde ...

Jeg tænkte nok, det virkede at telepatere. Bare sig til en anden gang!

Anonym sagde ...

Her er lige blevet draget lettelsens sukke i hele huset. Der er ikke noget mere ubehageligt end at gå og vente på en kat - og ingen bedre følelse, end når den så endelig kommer. Tillykke!

Andrea sagde ...

Nu, hvor dyret er hjemme og alt er godt, er her et par gode links.

Apropos tanken om at hr. Mads var blevet offer for en ræv:

http://news.nationalgeographic.com/news/2006/06/060613-cat-bear.html

Og så er der jo det med, hvor han har været henne. En amerikaner har selvfølgelig sat et kameara på sin kat (mon ikke Claus ville kunne bygge sådan et):

http://www.mr-lee-catcam.de/index.htm

Anonym sagde ...

Det var godt at høre.

Anonym sagde ...

Juhuuuuuuuuu, så hjalp det alligevel at jeg kom forbi ;O)

Anonym sagde ...

Den aften havde alt i sig til at ende godt,- tak for sidst!

Anonym sagde ...

nogle viise siger, at det, man ønsker sig allermest, skal man ikke søge at forcere – men lade det komme. det kan man jo passende øve sig på i samlivet med mis og kat … men det viser sig jo gang på gang, at man er kun et menneske.

vive les chats!

hilsen hyldeblomst

ps. undskyld mine håndfaste idéer, men det lignede ”noget”, og jeg kender kun én ejer af udeløbende hankatte, der ikke må leve med omtalte problemer.

Anonym sagde ...

Blev så let i maven, da jeg så overskriften.
Dygtig mis Mads.
Lad det nu ikke gentage sig for mange gange.

Anonym sagde ...

Regitze, du må have nerver af stål - jeg var brudt sammen for længst! Man er gudskelov forskånet for hankatte langfart, når man bor på 2. sal ;O) - men godt han kom hjem og i god behold, den lille stribede.

Ella sagde ...

Jeg blev så glad - så glad i maven - åhhh, hvor var det godt at læse :-)

Rimkogeren sagde ...

Genboens fru Vovse er løbsk, vores hr. Vovse går hvileløst rundt brummer og piber. Det er kvart-slemt, men for intet at regne når tre fire kærlighedshungrende hankatte nat efter nat synger højlydte skurende kærlighedsserenader til deres hjertets udkårne, genboens frøken missekat....

PS Kig indenfor på min nystartede blog

Dana Watsham sagde ...

Pyhhhh .... det lettelsens suk burde ha' fået hans knurhår til at blafre hele vejen fra Korsør til Harrestrup!

Så må vi håbe hans rendeMa(d)sketendenser ikke bliver alt for overudviklede.

Anonym sagde ...

Regitzøøøøh! Hvor er duuuu? Er du løbet hjemmefraaaa?

Regitze sagde ...

en så fin buket kommentarer er en regnbue tusind tak til hver enkelt af jer!
husejer - dine links er forrygende! jeg har grinet, så det må ha kunnet høres helt til nordsjælland.

og tusind tak fordi du gad, hyldeblomst. det kunne lige så vel have været - og nu sidder der måske en anden foruden mig selv, der kan bruge din viden en gang.

Uffe - tak for telepati! jeg sender en koncentreret tanke igen, næste gang jeg får brug for hjælp.

tak til alle.
også Brorsan (selv tak)
også Tina hjemme fra Håbets (det er så dejligt at vide, at du kigger forbi)
også Coma (det var ikke gået uden dig. tak for rettidig opdukken).

og et ekstraknus til Madame, der hjælper med at holde moralen højt.

tik tak.
jeg er glad.
alt er godt.