28 august 2007

du gamla, du fria


foto lånt herfra

for nogle år siden fik jeg ESFP.
i materialet, jeg fik med hjem, blev jeg advaret om faren for overforbrug af fysisk indtagne stimuli, der ligger på lur for sådan nogen som mig, hvis jeg ikke holder mig i nakken.

sommerferie bruges ikke til nakketræk.
så jeg har nået et par arbejdsøller, sundowner, vin til maden og digestive næsten hver dag. og røget op til over 20 cigaretter om dagen. og siddet i muddergrøften uden at røre fingeren til ret meget andet end at kigge på weblogs.

Dorte fra Smadderkassen har fundet en angiveligt seriøs levealdertest på dr.dk.
den tog jeg.

hvis jeg fortsætter sommerstilen, bliver jeg 78 år gammel.
hvis jeg kvitter smøgerne, sætter forbruget tilbage til 1-4 genstande pr dag og begynder at røre på mig, bliver jeg 98 år gammel.

jeg ved ikke om 98 i sig selv er en gulerod. især ikke, når C har tænkt sig at blive 80.
men jeg ser da fidusen for mig, helt af mig selv.
øgede odds for kvalitet til sidste ende.
tænk, at jeg ikke har tænkt på det før.

hvis du ikke allerede har været der, har Madame, som har tænkt sig at blive meget gammel, skrevet et fint og tankevækkende indlæg om smukke gamle mennesker, der også har affødt nogle gode kommentarer.

18 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg blir 95,3 år hvis testen er riktig. Og dør jeg før det, så skal jeg pinadø fortelle dem det.

Andrea sagde ...

Øv, jeg bliver kun 81 på trods af at jeg er klog og positiv og aldrig har røget så meget som en sild.

Men jeg har kun en enkelt gammel bedsteforælder og er fed og doven, såååå ;)

Anonym sagde ...

Jeg er INFP. Fandt lige kursuspapirerne fra Mercury Urval frem igen. Rart at kunne gå i gemmerne og finde ud af, hvad man er. Sådan er vi INFPere.

Lene sagde ...

Og jeg bliver 99,3, men jeg snød måske lidt, for hvorfor er der aldrig svar som for det meste spiser jeg fedtfattig og for det meste motionerer jeg, for de to gav da et vældigt ryk op i alder :-)

Regitze sagde ...

husk at kigge os for, når vi ruller over gaden. også /many.

Dana Watsham sagde ...

Det var dog et fantastisk billede! (sagde INTPeren).

Jeg blir 89,5 - hvilket jeg syns er OK. Min mormor og hendes søstre blev alle, pånær to, over 90 og var demente til sidst. Jeg vil gerne leve præcis til demensgrænsen!

Anonym sagde ...

Jeg bliver 98,7 - og det uden at fifle med tallene. Det var ret overraskende, jeg havde troet den ville sætte mig omkring 80. man kan så se nogle ting, der trak fra, måske man skulle overveje dem.
Jeg er iøvrigt, som også skrevet på min blog, seriøst INTP'er (rationel, fleksibel, uforudsigelig, nysgerrig og meget interesseret i komplekse systemer og problemløsninger).
=)

Anonym sagde ...

Jeg kommer til at savne jer. Jeg bliver 349,7 ...

Anonym sagde ...

Jeg bliver 100,4 år... og jeg snød ikke. Den test er vist mest til at grine ad.

Suzy Q sagde ...

Jeg har ikke taget testen, men jeg gider ikke mere end sårn 80-ish.

Dana Watsham sagde ...

Uffe: Det skyldes skoene ....

capac sagde ...

100,9 år sagde testen. Og det skyldes nok især gener, hang til rødvin, spirituosa, lækker mad og så min kone, almindelig hedonisme og andre særheder. Skulle det så vise sig ikke at holde stik, så håber jeg i det mindste, at dødsårsagen ikke bliver et udslag af sundhedshysteri, stress, surmuleri, brokkeri eller andre nationalplager. Allway look... osv. Måske får vi en tagsten i hovedet i morgen.

Anonym sagde ...

Dana: Jeg er glad for, at jeg ikke behøver at sige det selv ...

Regitze sagde ...

sig mig. er jeg den eneste ekstroverte her?

og ja, Madame. testen har damebladspotentiale. og endeligt inkluderes de tilsyneladende statiske forskelle på fx at have/ikke have en positiv tilgang til livet osv.

Uffe og Dana - jeg glæder mig sådan til mine motionserstattende masaistøvler. og til at Uffe skal fise rundt i rollator til alle højtider og skåle på vores grave.

og så har Capac som sædvanligt så ret ind i evighed.

Anonym sagde ...

Det gør jeg også, Regitze - og heldigvis har skoene indbygget rollator.

Tina - omme i London sagde ...

Melder 96.4 aar og det er jeg skuffet over, for jeg skal lige have fundet yderligere 3.6 aar. Jeg har nemlig lovet mig selv at jeg vil leve (i perfekt helbred...) til den dag jeg er 100 aar - mindst!

Dana Watsham sagde ...

Rollator med BAKSPEJLE! (husk nu Uffestolen)

Regitze sagde ...

Tina - barndom på Fur må give mindst fire år ekstra oven i hatten.

man ser det bag sig, Dana.