15 august 2007

house of the rising son

Louis, den enbårne på 24 somre, brød lydmuren og kom hjem til Claus og sin mor i går.
jeg samler på disse aftener og tidlige nattetimer sammen med søn. også med uden kamera.
på samme måde som jeg med lidt umage kan opremse hans fastelavnskostumer fra han var 4- 10 år *) med tilhørende anekdoter, vil jeg om føje år stadigvæk erindre hver eneste aften, vi har tilbragt sammen.

i mine egne aftener og tidlige nattetimer med egen min mor i sin tid, da jeg var blevet voksen og hun stadigvæk var klar, nød jeg at svælge i hendes bizarre, sjove og sørgelige barn- og ungdomserindringer. og vi var helt ude i de hemmelige kroge.
det er historier, jeg vil bære med mig for altid.

nu svælger jeg i min søns historier. på et tidspunkt sagde jeg til ham, at han på et tidspunkt skulle høre min historie, så jeg ikke bare blev til aske, på et tidspunkt.
og det tidspunkt skal nok komme.
jeg har en søn, der orker dele sine tanker og oplevelser med sin mor. som jeg vil bære med mig for altid.
jeg er en meget rig kvinde.

en rig kvinde, der har lavet morgenmad i haven, bygget en madpakke (med engangstjuhej og serviet) og trillet sønnike afsted til stationen, da han skulle på arbejde.
boble.

Misse går og gurgler. det gør vi i og for sig allesammen. ingen af os har set Mads, siden vi tog til Sverige i lørdags. men man må jo ruste sig med hård hud på brysterne.
Mads går sine egne veje.
gurgle.



*) Lucky Luke (tak for hatten, dallevalle), He-man (at lære at sy muskler), Cyborg (...), Jens Lyn (i underdrenge), en af de der Ninja Turtles (den med gaflen), robot (tak, Brorsan!) og en supersoldat (goodbye yndlingsjakke). herefter tog Louis selv over og har gjort det siden.

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja, det er så vigtigt med disse familiehistorier. Dejligt at læse, at dine mor delte ud af sine minder, og at sønneke nu deler ud af sine. Da jeg fik fortalt go'nathistorier som barn, var det min fars barndoms- og ungdomsminder han delte ud af. Jeg kan dem stadig udenad.

Anonym sagde ...

Mads, for sattan!

Anonym sagde ...

Fornøjelsen var helt på min side.

Anonym sagde ...

Den Mads, den Mads!!! Jeg håber han vender knurhårene hjemad inden I drager af Jylland til - også for Misses skyld, så hun slipper for at gurgle.....

capac sagde ...

All you need is love.

Regitze sagde ...

heldige du og din far, Madame:)..det er dejligt senere at kunne dele de historier med sin forælder. det er ikke længe siden, at min mors barndom var hendes og mit 'bindeled' i vores samtaler. nu kan hun ikke huske den længere, men det var godt, så længe det varede.

Uffe, vil du gerne lige stille ind på din telepatiske frekvens. igen?

Brorsan - og så var der soldaten med den lysende næse!

åh ja, Tina! det går jeg også og håber. han forstår sq at piske en lille indre stemning op, ved sit fravær..

love is all you need, gode, gamle Capac.

Anonym sagde ...

Jeg har siddet med stift, fraværende blik siden i morges ...

Anonym sagde ...

Kære Regitze

Underligt når du beskriver dit forhold både til din mor & Louis

kunne jeg ordret ha skrevet det sammen om hendholdvis min mor som så døde for 10 år siden ...ja det er faktisk 10 år den 23 september
men simon har jeg han bliver snart 20 0g vi taler og taler og spiser og ryger og ellers ringer vi og tilsidst taler vi i timer på messenger elsker når jeg henter ham inde i byen nede i hulen og kører ham herud og affordre ham og sidder frank han og jeg i hottubben eller når julius den lille af franks på 7 år er " leger " de ...jo jeg er også en meget rig quinde tak for at du skriver det og minder mig om det...
may the force be with u
Bolette

Anonym sagde ...

du lytter til din mors og din søns - vi lytter til dine! og tak for dem :)

*hehe, den kan jeg også:
Klovn (gælder ikke rigtig, for han var kun baby, og det var svært at ansigtsmale i savlet)
Askepot (jo, i legestuen ville han gerne)
Spøgelse (frottelagen med sprække til fastelavnsbollerne)
Prins (skjorte med kravekrøs, pluddershorts med løse røde filtstrimler)
Turtles (den med pinde i kæde, egen joggingdragt og BR-maske)
Julemand (den var nem)
Ishockeyspiller (tak til genboens teenager)
Tak for turen, Regitze ;)

Anonym sagde ...

Argg.. Det var selvfølgelig Rødhætte der i legestuen -med genbrugsforklæde - cute ;)