23 juli 2006

skidtmads


Claus sidder på verandaen med en cigarstump mellem gnidslende tænder og luftbøssen over knæene. stille som en klapperslange. temaerne veksler mellem den gode, den onde og den grusomme og Alien - den 8. passagerer. og predator.
vi er rasende.

imorges fik det grå svin fat i Mads.
den bed ham dybt i ryggen. dybt i lysken og skrællede hans ene testikel.

jeg er ikke skabt til had. og det er mærkværdigt at hade et dyr. og nok ikke det rette udgangspunkt for at erhverve sig et jagttegn.

det forpustede svin.

dyrehospitalets ventetid var kun en time, og kl 19.30 var han så meget ude af narkosen at vi kunne hente ham hjem. Claus sagde lige en lignelse: Ritchie Blackmore's 'Blackmore's Night'.
smuk - men nosseløs.

en lille hankat på 11 uger, der allerede er blevet kastreret og syet.
på en søndag.


han lever. han har stadigvæk otte liv endnu. han har tisset. spist vældigt. drukket. leget. ligget i arm. og nu ligger han i sin skål på bordet ved siden af mig som en smuk krølle og sover med små suk.

og Misse?

17 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jamen det stakkels, bette pjos da! Hvis der var nogen rimelighed til - men det er der jo ikke - fik den grås ejer sgu regningen!

Anonym sagde ...

Knurrehårene stritter på den lysegrønne!

Dana Watsham sagde ...

Jamen sikke da nogen katteinstinkter! Og stakkels lille Mads!
Jeg er enig med Fr. Møller - hvis I ved hvem der ejer den grå, så præsentér ham for regningen.

Anonym sagde ...

Åh nej. Eller rettere: for satan!

Farmer sagde ...

Hvor er Mads dog heldig, at han er kommet til Jer med alt det i gør for ham. Han skal nok klare det.
Men sikke en regning for at få anvendt medicin for 1,59 kr.
-Og så må C jo nok til mere at betragte Mads som en "Strange Kind of Woman."

Anonym sagde ...

Alle mine velmenende ord om at det går nok og kattemødere ... jeg æder dem lige igen - haps.

Stakkels lille kræ.
Ja, jeg ved jo desværre alt for godt hvordan det er når de kommer til skade. Man holder jo af de kræ; det gør man.

Måske bliver Mads som vores Sofus ... det er altid ham der kommer til skade. Og jeg tror faktisk at Sofus har opbrugt de 9 liv - men han har vist mange flere på lager.

Og god jagt - håber I kan ramme dyret med våd stråle lige mellem øjnene.

Hunløven sagde ...

Den stakkel, det var da en grum oplevelse for ham.
Giver de andre ret. Det er den grå's ejer der skal betale regningen. På det punkt må man som katteejer tage lige så meget ansvar som en hundeejer.
Håber at han får det bedre snart, ham den lille.
Og at "jagten" er succesfuld.

Regitze sagde ...

vi aner ikke hvem der ejer den grå. og vil jo aldrig ku bevise, at det er den, der har banket Mads. og det er jo trods alt natur - man kan så håbe, han mister interessen nu. men han får læsterlige tæv, når vi får fat i ham.
Mads er frisk som en havørn idag. glad og fro som han plejer. det skader ikke, at han fik et skud der holder ham smertefri i tre dage.

Regitze sagde ...

ha ja, Farmer:) jeg vil ikke sige, jeg elsker regninger. men de er fascinerende.

Anonym sagde ...

I betragtning af at det var på en søndag, så er jeg forbløffet over de små tal på regningen.

Og giv lige lille Mads et kram fra mig - det var tidligt at få så grumme tæsk. Kan håbe på han er blevet uinteressant, når han nu er blevet til en høn.
Godt han har omsorgsfulde mennesker.
Og så noget vand på den grå, så den holder sig væk.

Anonym sagde ...

Hvor var det synd for ham, stakkels lille forsvarsløse Mads.

Når han bliver stor så BANKER han ham! - jeg er rasende med jer, forbandede kat :-(

Anonym sagde ...

Syns godt dyrlægen kunne have givet halv pris på den kastration i det mindste.

Anonym sagde ...

Ai altså.

Hvor er det synd for Mads!

Ja, jeg havde jo nok taget jagttegn og plaffet den grå...

Men hvor er det godt at høre, at Mads er i bedring! :-)

Anonym sagde ...

OK, NU bliver jeg altså nødt til lige at hvisle "junglelov"! Bare sådan for en ordens skyld. Henriettes bøsse ville naturligvis være en del af samme, hvis det var ...

Regitze sagde ...

den skal bare af vejen.
this haveforening ain't big for both of us, og M&M er i flertal.

Anonym sagde ...

STOR BØSSE! BAAAAANG!

Regitze sagde ...

haha JA!
:D