07 juli 2006

morgenstimmung


milde lykke. det var overskyet da Claus kom hjem fra sit nattog og det regnede indtil flere dråber mens jeg bryggede min kaffe.
det er længe siden jeg har glædet mig over en dalende lux-værdi og allerede nu bryder solen igennem igen. men temperaturen er endnu nede hvor vi allesammen kan trække vejret. og ikke mindre vigtigt; få lavet noget.

igår stod byggeriet stille. natarbejde og høje dagtemperaturer er ikke befordrende for Cs overlevelse og jeg cyklede til Sorgenfri for at powershoppe florlette gevandter til og med min mor.
den cykeltur er det ultimative sommerikon for mig. min pure ungdom udspandt sig i Frederiksdal og langs mølleåen og alt ligger endnu som jeg forlod det.

i Harrestrup har gråspurvenes kvidren iøvrigt ændret sig. indtil igår var de mostly happy. denne morgen er de skrækslagne.Mads og Misse indvinder land og opøver nye færdigheder hver dag og idag var dagens øvelse at komme høøjt op i dronningebusken, hvor der bor godt og vel 2.000 fugle. pludseligt sad alle de små i nabobirken og skreg mens Mads kom rutchende ned med en ordentlig fjer i munden og begejstret spurtede ind i stuen med den.

nu sidder han og pudser sig efter at ha onduleret fjeren og er ikke til at skyde igennem. godt vi har en luftbøsse, indtil de lærer nakkeknækkerknebet.


3 kommentarer:

Anonym sagde ...

To nye medlemmer af Dansk Ornitologisk Forening...

Regitze sagde ...

- og ikke som passive medlemmer. imidlertid har vi aftalt med fuglene at kattene bliver inde, til den første morgenkoncert er ovre. også når de får egen lem.

Anonym sagde ...

Det bliver betrængt at være fugl i Harrestrup herefter - han bliver smukkere og smukkere - hvad skal det da ikke ende med ;-)