18 juli 2006

kort nyt


short people got no reason to live
Randy Newman

jeg interesserer mig ikke synderligt for politik. ligesom Boris Planteskaeg interesserer den enkelte politiker mig her og der og nu og da. dog mener jeg, det er en borgerpligt at afgive sin stemme, når man nu kan, så de sidste par gange har jeg stemt venstre, for i det mindste ikke at stå efterladt med følelsen af at ha forspildt min stemme.

interessante politikere har det hidtil skortet på, men nu ser det ud til at man endeligt får noget for licensen.
Anne Grethe Carlsen og Marianne Rasmussen (som tidligere havde mindre held med at profilere sig i debatten omkring skolebørn og deres bilende forældre) tør sige hvad vi andre hvisker.
i avisen i går og nu også i dagens radio løfter de sløret for det faktum, som vi er rigtigt mange, der savner en sober håndtering af.

Korte mennesker er ikke hensigtsmæssige for vor fortsatte beståen.

jeg synes, deres idéer er interessante uden at være rabiate. jeg synes heller ikke selv, når jeg tænker efter, at jeg nogensinde har mødt en sympatisk kort. korte pædagoger har altid været uegnede. og på generalforsamlinger og i køen på posthuset er det altid de korte, der kæfter op.

historisk set har korte mennesker kostet katastrofer. og de gør det stadigvæk i trafikken.

jeg ved ikke helt om jeg er enig med deres grænse for 160/kvinder og 170/mænd. men det er vel bare et bud. nu er debatten åben.
og jeg er helt enig i, at det er slut med at kalde dem 'små'.
det er kun kære børn, der har mange navne. navnet er kort.

så er der lige littleone. hun må være undtagelsen, der bekræfter reglen. hun er spids.

16 kommentarer:

Anonym sagde ...

Phew! Jeg sneg mig lige op over grænsen.

Regitze sagde ...

jaja, Madame. husk, den er åben endnu!
:)

Anonym sagde ...

Jeg er helt enig. Specielt folk, der er korte i ånden...

Anonym sagde ...

159 ...

Anonym sagde ...

HaHaHaHa...Ha!

162 her!

Det er vist agårketid. Og du har ret - mennesker under lavmålet er der ingen brug for. Specielt ikke, hvis de samtidig lider af åndsforkortelse ;-)

Ut fra min kiosk, siger jeg bare!

Anonym sagde ...

177 - jeg skrymper, men forhåbentligt ikke i ånden ;-)

Regitze sagde ...

mine damer. vi er alle nogle små lorte for Herren. men jeg er ret begejstret for capacs og Henriettes åndsforkort.
desuden skal Henriette på det bestemteste lige krediteres for over drinken under parasollen at have gjort mig opmærksom på at selv i blogland optræder agurketider.
det mener Uffe også at ha mærket sig.

Anonym sagde ...

En lille lort ER altså bedre end en stor lort!

Er en lille ånd bedre end en stor?

Regitze sagde ...

spørg Herren, Irenschen;))

Anonym sagde ...

En lille lort er bedre end en stor - når man træder i den, ja.

Lille ånd eller stor ånd - det er i hvert fald slemt med en lille ånd, der tror den er stor.

Anonym sagde ...

Nå, ja, jeg må heller tilføje: 176, gift med en endnu højere mand og har to piger der er højere end gennemsnittet.

Anonym sagde ...

160 og for nedadgående.... er der slet ikke plads til mig når jeg bliver gammel?

Anonym sagde ...

du er tilgengæld en af de store ånder, Visitsen. du vil blive strukket gennem livet.

Anonym sagde ...

jeg er åndet... hmmm

Regitze sagde ...

BEåndet, visitsen.
bebe,

Anonym sagde ...

Kan man konkludere, at damerne går op i det med størrelsen? Se også: www.singleton.smartlog.dk