16 maj 2007

urkomik

hvor blev tiden af? jeg har stort set intet udrettet udover Maslows nederste trin. trukket vejret, drukket lidt vand, spist en ostemad og i den dur. og kredset om urtegården.

indtil videre venter ambra, en timianbold, broget timian, citrontimian, rosmarin, fransk estragon, ananassalvie, citronhestemynte, rosenhestemynte, kinesisk purløg, sar, græsk oregano, dild, solsikker, purpur solhat, anisisop og rucola på at blive proppet i.
... og der er så stadigvæk 21 firkanter at gøre godt med.
angsten for de tomme felter murrer.

hvor blev tiden af?
i '75 købte min mor et ur i Irkutsk, som hun stadigvæk bærer.
jeg har aldrig brudt mig særligt meget om at gå med ur. det er sjældent, at jeg ikke ved inden for en timinuttersramme, hvad klokken er. og dengang jeg var bybo, vidste jeg, hvor alle byens ure befandt sig.
men jobmæssigt er det en nødvendighed at have et ur, hvis jeg ikke vil gå rundt og kigge på en telefon eller en pc hele tiden. timinuttersrammer er ikke altid godt nok.
i 05 tog jeg konsekvensen og købte mig et armbåndsur på en flyvetur. et Skagen uden dikkedarer. dejligt ur. jeg havde det et år, så tabte jeg det.

i 06 tog jeg konsekvensen og købte mig straks efter et armbåndsur på en flyvetur. et Swatch med swarovsky. udmærket ur. jeg kunne ikke finde det efter dukkert i poolen forleden og regnede det for tabt. iøvrigt sad det ikke særligt godt på håndleddet og skiven var blevet svært ridset. og jeg kunne ikke altid se hvad klokken var fordi det hele var sølv-i-sølvfarvet. virkeligt ringe ur. tak til den der nolede det.

så jeg tog konsekvensen og købte mig straks et nyt armbåndsur på flyveturen hjem. et Skagen med swarovsky. herligt ur, der sidder som smurt.

nu har jeg lige fundet Swatch med swarovsky i min taske.
amarhalshug på, Claus, at det ikke var der forleden.

5 kommentarer:

Liselotte sagde ...

Gad vide om du nu får dobbelt tid at gøre godt med. Lad mig endelig vide, hvis det er tilfældet :-)

Anonym sagde ...

Ja, så fik du lært det med klokken, så mangler vi bare datoen, eller hva'??
Undskyld, men jæ' ku' ikk' dy mig.
Det urtebed bliver helt fantastisk, det glæder vi os til at se.
Kærlige hilsner fra Jan og Karin

Anonym sagde ...

Har det på samme måde får ik rigtig ure til at forblive på min arm....de går i stå eller forsvinder....Hmmm

Unknown sagde ...

Og hvis han æder den, så prøver du vel den med storken bagefter ?

;O)

Regitze sagde ...

haha Liselotte:)

Jan og Karin.. jeg gider slet ikke fortælle jer, at jeg måtte ringe hjem til Claus fra Madrid og få ham til at afbestille en tid hos optikeren, fordi jeg havde overset at jeg først var hjemme dagen efter min afrejse fra Mexico .. bumbum. vi glæder os til at spise fra det med jer! kærlig hilsen

Bolette - jeg tror, vi er nogen, der er skabt til det indre ur. maven der knurrer og sådan.. det trækker vi op i ferierne.

fjolleComa:)