22 maj 2007

hvor mange gange kan håret rejse sig på en enkelt aften?

en af de dejlige ting ved at bo i Harrestrup er, at her ikke sker så meget. eller. her sker så meget. men her sker som regel én ting ad gangen. så hver ting når at få et udråbstegn eller et spørgsmålstegn i halen, som så bliver langsomt fortæret.

til aften gik jeg og rodede med noget spansk margueritnoget i lige-før-blå-time-stemningen. alting omkring mig holdt hvil uden at holde vejret.
jeg ved ikke hvordan det er hos jer. men hos os kan man høre en ringmotorvejssusen bag skoven. når det er vindstille, som i aften, er den kun en svag hvislen. jeg bilder mig ind, at man i det meste af Danmark, uanset hvor man er, kan høre denne hvislen. ok, der er steder i Jylland og på de øvrige øer, hvor man stadigvæk har ægte stilhed - men som hovedregel kan de fleste af os høre en trafikhvislen. kraftigere eller svagere.
hen under aften var den så svag og ensformig at den i vores terminologi var at ligne med stilhed. og jeg gik der og rodede med...
og så pludseligt! et bremseskrig ovre bag skoven. og det holdt ikke op. bremserne skreg i 3 - TRE - sekunder. det er altså noget med fra minimum 120 km/t og ned - tid nok til at jeg slap, hvad jeg havde i hænderne og førte dem op til ørerne.

men det udeblev.
braget.
tak.
og der skete ikke mere. ingen sirener. jeg var så rystet, at Claus måtte brumme lidt. men hvor går det hurtigt. nej, langsomt. du ved, hvad jeg mener.
udråbstegn.

så måtte jeg lige ind og dimse lidt i paradehuset. og fra den ene zinkbakke lød det som fra en lillebitte popcorngryde. og på dén bakke lå tre små dutter, der nærmest ligner knækkede rugkerner (yes, jeg har lige bagt mit livs første rugbrød i går; tak Brorsan og frue!). og de tre små dutter hoppede rundt som besatte.
vi har ingen lup, og jeg kan ikke finde hoved og hale i dutterne. Alien har ikke levet forgæves, så de røg op i et glas m/låg. og nu ligger de der og hopper.
spørgsmålstegn.

jeg tog nogle spændende frø med hjem fra junglen i Mexico.
flere end tre.
undskyld.

9 kommentarer:

Anonym sagde ...

Puha, godt der ikke var noget brag.
Vi oplevede noget lignende for en maanedstid siden. Vi var ude at gaa og paa vej over en bro over motorvejen, da vi ser en bil i yderste spor (4 sporet) bremse helt op fra de 110-120 og saa holdt han bare der midt paa vejen i yderste spor!!
Lige ved broen holdt en politibil (det er et af deres "gemmesteder") og han koerte forsigtigt ud, der kommer biler hele tiden men heldigvis var det en soendag og der var ikke megen trafik, og over bagved ham og foerst da han havde talt i hoejtaleren og brugt udrykningshornet begyndte bilen at koere langsomt ind til siden - der er heldigvis rabat i begge sider af vejen. Politimanden gik ikek ud foer de var langt langt ude i siden og saa kun for at faa ham til at koere videre til naeste afkoersel med foelgeskab af politiet.

Puha det kunne vaere gaaet rigtig galt hvis der havde vaeret meget trafik, og hvad vi ikke kunne forstaa var at han bare holdt der midt paa vejen i lang tid.

Held og lykke med dine spaendende froe, jeg haaber de kan lide den danske sommer.

Liselotte sagde ...

Springbønner?

Anonym sagde ...

Hoppefrø?

Anonym sagde ...

@Madame: Saa er der vel ogsaa nogle hingstefrö et eller andet sted.

Regitze sagde ...

meget mærkelig mand, Susan! meget mærkelig.

springbønner, Liselotte! det var løsenet! og helt fantastisk - se engang her: http://home7.inet.tele.dk/carlsens/Claus.htm
universets orden er så smuk! der er en mening med alt!

Madame og Farmer - det må være følfrø eller -bønner. de er så små.

Anonym sagde ...

Jeg havde engang et lillebitte sommerhus yderste klitrække ved Jammerbugten. Skagerak lyder præcis som en motorvej i det fjerne, når man ligger i sin lune seng en mørk efterårsaften.

Meget beroligende!

:-)

Anonym sagde ...

@ Farmer - jeg tænkte nu mere i paddebaner ...

capac sagde ...

Det var nok "bare" en "spøgelsesbillist", der fandt ud af det... ;-)

Regitze sagde ...

hi, Henriette:)

ho, Capac. skrækscenario.
hvis du opdager en spøgelsesbilist, der kommer imod dig, så hold til højre.
hold til højre.
hold til højre.