16 maj 2007

morgengave

at vågne i sin egen seng. med sin elskede ved sin side. at betragte solskinsflimmer i løv bagved tæerne. at række en lang arm ud og åbne døren til paradehuset, så de skrydende katte kan komme ind og hoppe på dynen.
frisk kaffe.
det er en gave.

mens jeg har føjtet, har Claus lavet min urtegård. og flyttet frugtbuskene.
nu skal jeg bare putte noget i felterne.
det er min opgave i dag.
min gave.



C tog på arbejde. det vil sige, han kom bandende tilbage et par sekunder, fordi han, i sin iver efter at favne sin kone i går aftes da han kom hjem, lod nøglen sidde i tændingen på motorcyklen - i ingenmandsområdet mellem start og stop. det kan batterier ikke lide.
så endeligt kunne jeg gøre lidt nytte og køre ham på arbejde.
undskyld til alle jer, der befandt jer i krydset ved Jarmers plads kl lidt i elleve.

og skal vi så lige sætte en stopper for det her caribienhalløj med Playa del Carmen.



nu skal jeg have stortrøje på og ud at så og plante og rode og regere.
i dag, imorgen, på fredag og i weekenden.
mors festlige feriedage starter nu.
det virkeligt virkelige liv.
gave.

13 kommentarer:

Donald sagde ...

Bakkede du sidelæns på Jarmers plads? Eller fik dytten et hosteanfald?

Ternede basili-kummer, smart!

Regitze sagde ...

hæhæ. der må stå bonderøv på bilen, for aldrig har det været så besværligt at svinge til venstre.

og ja - det er smart, ikke? jeg har haft en miniatureudgave i nogle år. det forhindrer ikke malurt, oregano, hjulkrone osv i at hoppe fra kumme til kumme - men jeg lader som om jeg har styr på det.

tak for dine fine kommentar nede på 'at skue hunden på hårene'. den tygger jeg lige lidt på.

capac sagde ...

frem med de grønne fingre...

Anonym sagde ...

Jeg er lidt langsomt opfattende. De lyse felter fliser og de mørke felter er jord til at plante urter og andet godt i?

Hvis det er sådan - så det virkelig smart.

Regitze sagde ...

de stritter, Capac. men nu regner det sørme. så er det frem med de grønne drømme:)

nemlig, fru Green. fliser og jord. om lidt kan man næsten ikke se fliserne. forhåbentligt.

Anonym sagde ...

Kære Søs

Velkommen hjem og tillykke med C og Louis og lille-bitte fredag. Nu skal vi til at have stænger og vognhjul i haven. Vi skal have sat humle på "hjul og stejle",-Saaz og Cascade. Man modtog sit medlemskort fra danske øl-entusiaster idag så vi fejrer.......

Regitze sagde ...

kapau, Brorsan!
tak for velkomst - og tillykke med medlemsskab og humleindkøb. det ser ud til, at vi bliver nødt til at få etableret den bygmark.. vi vil fejre med, med de sidste ædle humlepåskedråber og kan ikke vente med at få dokumenteret humlehjul:)

Sifka sagde ...

Det ser ud til, at ligge godt i læ og alt muligt. Håber på senere billeder efterhånden som det skrider frem. Lykkelige dig:)

Anonym sagde ...

Fantastisk urteskakspil! Ham Claus, har han siddet og set Hokus Krokus, mens du var væk?

Og velkommen hjem!

Anonym sagde ...

velkommen hjem tak for historierne

dejlig urteting ham c har lavet til eder...Vil nyder føljetonen...Efterhånden som den skrider frem ...

Hvor dejligt at være hjemme igen til det virkelige liv..

Bolette

Regitze sagde ...

den ligger nemlig ret fint, Sifka, og med masser af sol. når den er der. jeg håber, den bliver værd at dele senere. tak:)

Madame, det er faktisk udvidet model af den, vi havde langs med den store røde container sidste år. vi har ingen fjerner, så den er et resultat af klosterhavedrømme og livets barske realiteter i form af forhåndenværende overskudsfliser..

tak, Bolette:)

Anonym sagde ...

Det var også kun min (u)behagelige spøg,Regitze - hvem ved sine fulde fem ser fjernsyn på denne årstid :-)

GoodKnight sagde ...

Hokus Krokus, det bruger vi ikke...