14 maj 2007

mors Cobá

i eftermiddag var jeg ude i det virkelige liv.

sådan bor mayaerne, når de ikke skifter mine håndklæder og serverer mine drinks.



det er et lillebitte folkefærd. deres drikkevand indeholder så meget kalk, at de har verdens tungeste knoglestruktur og til gengæld ikke bliver ret høje.

jeg tog til Cobá for at se deres pyramider.
guiden var en fremragende italiensk arkæolog. du får måske anekdoterne en anden dag.






vi fandt et bibo af originale, vilde mexicanske bier. de er brodløse og fredelige. Mayaerne byttede honning for alskens andet.

men det allermest fantastiske var, at lige som jeg drejede om hjørnet for at se den største Mayapyramide i Mexico, ringede min mobiltelefon. midt ude i junglen. midt inde i vildnisset. og i den anden ende hang knajten klokken 23.30 DK-tid.
de stille tårer stod ikke stille.
vi bruger ellers ikke mors dag hos os.

men det gjorde Louis lige.

9 kommentarer:

Anonym sagde ...

Du er simpelthen den heldigste kartoffel i rækkerne, Regitze!

Pas godt på dig :o)

Anonym sagde ...

Hurra for mexicanske humlenumser.

capac sagde ...

Moaaa! ;-)

GoodKnight sagde ...

og nu skal vi kun sove én gang til....

Ella sagde ...

Du har den søn du har fortjent, Regitze :-)

Anonym sagde ...

Husk nu du ikke må stjæle bierne med hjem ;O)

Sifka sagde ...

Opkald fra bryggebarnet er bedre end blomster. Sådan!

Donald sagde ...

Det er også nogle skønne billeder, man kan fornemme, at man lige drejer rundt om et træ og et krat, og så står den der, pyramiden!

Regitze sagde ...

jæhr allesammen:)
- og sjovt, du siger det, Coma. for spanierne bragte faktisk den europæiske gule bi med over havet.

bryggebørn spreder, Sifka!

tak, Donald. og det var lige sådan, det var.