15 oktober 2007

tilbagevendende forgængelighed

Camilla Plum skriver i Grønt Bind 1 så po-etisk om tallerkensmækkeren. landløberen. blomsterkarsen. tropaeolum majus:


'Den første frostnat efterlader dem som slatne trevler, og det føles som et eventyr med en meget brat slutning'.

det samme gælder for græskar. kapaow! var de lige færdige i morges. kun lysene og de små kar kæmper tappert videre som rebeller uden sag.


også hostaen gav op med et hult suk ovenpå nattens frost.


det slut. over. done with. terminé. færdigt.


godnat mosekoner og -mænd.
nu går Claus, Mads, Misse og jeg i hi sammen med bierne, fiskene og frøerne. er der nogen, der lige er så venlige at fodre vores standfugle indtil 1. marts 2008?

9 kommentarer:

Anonym sagde ...

Nu er I simpelthen blevet til go'nat historie. I må låne den af mig....

Anonym sagde ...

Ib Spang Olsen "mosekonen brygger" that is....

Regitze sagde ...

yndlingsAlberte og Dittobrorsan. man skal heller ikke sige Ib Spang Olsen to gange til mig. jeg kigger forbi lige midt i det hele og låner med mange, mange tak.

faktisk er der gevaldigt meget hr Spang Olsen over Harrestrup, hvis man insisterer og forstår.

Anonym sagde ...

Hva' faen! Har I allerede opgivet alt håb for at flytte til Håbets-du-ved?

Regitze sagde ...

nejnejnej Uffe.
nu starter brændeovnsæsonen jo.

Dana Watsham sagde ...

Var det ikke osse derudeaf han boede en overgang i tresserne? Har lige genfundet mit lasede eksemplar af Mosekonen og genlæst historien. *suk*

Stål fra en stålorm og kål fra en kålorm.

Det vil sige at det snart er nat med mine dahlia ... selvom vi får frost senere herude ved kysten.

Anonym sagde ...

Du tar så vakre bilder. Spesielt godt likte jeg det tredje siste med de to oransje som strekker seg oppover i håp om et litt lenger liv.

Anonym sagde ...

Årh orangemåneur ... Jeg smutter lige ned og napper et glas orange juice til godnatdrinks! Skål Godnat min Skat!

Regitze sagde ...

om Spang Olsen boede herude af, Dana? det må jeg finde ud af.
hils din dahliaer og stop dynen godt ned over dem, når tid er.

tusind tak, Hege. faktisk var det en kær ven, der spottede lysene midt i det hele. måske havde jeg ellers aldrig opdaget dem. snævertsynet som jeg er.

appelsiiiiin, Irenschen:D