11 oktober 2007

fedt


discokuglen var på plads.


Caoimhe og Alberte var på plads.


den Justin Case blitzforbeholdne Jonas var på plads.
det var jeg også. og liten Brorsan, forstås.


YndlingsIsen har ladet sin niendeklasse arbejde sig til skæve hæle, lange stemmebånd, store selvværd, stærke engelskkundskaber og - som kiddene selv udtrykte det til sidst - 'de mest fantastiske uger i de år, vi har gået i skole'.




en afventende engel.





en stadigt afventende engel. mændene omkring mig er begyndt at rømme sig.


men falsettrut. der blev også tid til englearie.








man sku ha været lærer. så får man gaver af sine elever og bliver hyldet.
de to gamle koner blev sq da helt rørte.

vi andre har ondt i hænderne i aften af at klappe. fingrene vånder sig under den megen piften, mens smilehullet stadigvæk fylder hele kinden.

og Alberte syntes det var skønt at se sin yndlingsfilm i live.
du ved, den foregår i gamle, gamle dage.

11 kommentarer:

Anonym sagde ...

'Yer da wan dat I want - uh - uh - uuuh! Yer da wan dat I want - uh - uh - uuuh! Da wan I neeeeed...!'

Regitze sagde ...

yir!
og tænk Irenschen. jeg er den eneste i hele verden, der aldrig har set den før. det var sådan. arj. den sang kender jeg!

Lene sagde ...

Engelsk på en meget sjovere måde, det gad jeg godt ha prøvet i de meget gamle dage :-)

Anonym sagde ...

Det lyder som en skøn oplevelse for både tilskuere og medvirkende.

Anonym sagde ...

Psssst ... Jeg var 12-13-14 altså er jeg fra Travolta eraen, væggene på mit værelse var overklistrede (og oversavlede)!

'Oh yes indeeeeed!...'

Anonym sagde ...

hvor sjovt det altså er, at Jonas fra Mys børnehave er der hos dig! Han ligner præcis sig selv som for for 13 år siden! Og så til Grease! Da jeg var 13 lejede nogen en bus, så vi alle kunne komme til Randers og se den film. Og få bevægelige billeder på de dersens posters.
Wow, livet altså er fedt!

Anonym sagde ...

Det skulle jeg gjerne ha vært. Du har ellers helt rett: Dere skulle alle være lærere, for det er så utrolig morsomt og givende og og og aldeles herlig!

Anonym sagde ...

u betshebub...

lissom at være der selv ...høhø er fra 1968 så jeg så grease lige til tiden ...

Anonym sagde ...

Der skal man bare se!
"Grisen" er blevet til vore dages skolekomedie. Alle tiders.

Ha! Jeg havde bl.a. LPerne "Grease" og "Meat Loaf" med hjem fra Canada i sin tid.
Det var dengang alting udkom i Amerika først, så ingen havde hørt de 2 LPer.
Dengang var der noget ved at være "Hans, som havde været udenlands."

Regitze sagde ...

ja, Lene. alt er meget bedre end i gamle dage:)

Madame. der var sådan lidt.. gospel over det. klukglæde. på begge sider af suffløsen.

Irenschen. i sluthalvfjerdserne boede jeg i London og stod med den ene fod på klassisk placeret i Pink Floyd og den andet på punk-og-ska-scenen. jeg opdagede formerligt aldrig hverken SNF eller Grease..

Livet er fedt, Rikke. og jeg tror sq næste generation hygger sig ved, at vi er lidt tættere på dem end skik og brug var tidligere som sådan. jeg mener, der var en gang langt fra Louis Armstrong til Jimi Hendrix. det er der ikke nødvendigvis i dag.

ja, Hege. min søster nikker garanteret med dig:) I kan noget, der ikke er enhver beskåren.

ih Bolette! nu har jeg fundet ud af hvorfor linket til dig herfra ikke virkede. damn. og ønsk mig god rejse tilbage i dine gemakker!
u betshebub.
:)

jep, Farmer. dengang omme i bjergene oppe ved Calgary, gætter jeg på. sejt. det må drengene også synes!

Anonym sagde ...

Der var fordele ved at være en bondeknøs fra Nordfur og have en kæreste med en bror der gjorde i orgelmusik og Pink Floyd og Emmerson, Lake& Palmer og det hele ... De var lige lidt senere omme i Jylland, så jeg nåede at være med, men ikke på punk før det blev til Sort Sol omme i København, men det var en hel teenalder senere!