21 oktober 2007

fri mig fra det onde nr ∞

jeg trillede forbi Sorgenfri i dag for at tage med min mor på en kørestolstur til det indkøbstorv, hun er kommet på i de sidste 50 år. det er anbefalelsværdigt hyggeligt at putte varer i Irmakurven sammen.

en af de ulykkelig herrer på plejehjemmet bad om at måtte komme med, eller i det mindste bare komme ud. væk. for en stund.
Jeg beder Dem så mindeligt.

en professionel forklarede, at det var weekend.
at hans ønske ikke var arrangeret og derfor ikke kunne lade sig gøre.

da min mor og jeg forlod plejehjemmet, sad den ulykkelige med sin rollator foran sig i Håbets Stol ved siden af udgangsportalen.
og sov.

det ku sq være mig om føje år.

update.
det har Claus lige lovet, at det ikke bliver.

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

I landsbyen nede i PL sidder der en gammel mand med kun eet ben på en træbænk op ad et lægivende stakit og holder øje med en flok høns og ænder samt en hel del børne- og oldebørn.
Det har han gjort i årevis.
Svigerdatteren arbejder for os i sæsonerne.
Der bor 4 gerationer i det lille hus.
Rodet er ubeskriveligt.
Bænken er lavet lang nok til at 2 naboer kan sidde der også.
Bænken er oftest fuldt besat.
Han smiler og hilser med arme og ben-et, når vi kører forbi.
I DK havde de sociale myndigheder ryddet bulen for længst.
Hvem er rig og hvem er fattig?

capac sagde ...

Cyanid-pillen er bestilt

Suzy Q sagde ...

Når jeg bliver præsident, bliver den slags forbudt.

Anonym sagde ...

Ingen ord, men en trist knude i bryst og hals.




Øv.

Regitze sagde ...

det er lige på kornet, Farmer.
og i parantes er jeg ikke sikker på at jeg vil bytte med svigerdatteren.

jatak, Capac. guve om det bliver mere eller mindre værdigt, når det bliver vores tur. vi må hellere stemme på Suzy Q:)

ja, Fru Green - og jeg tror bestemt, at den ældre herre kommer ud i løbet af ugen. de er nogle knager, personalet. også til at gå tur. men det er friheden, der fløj.

Anonym sagde ...

@Regitze: Nej, spring hellere det bytte over. Den familie tager det nu ellers med ophøjet ro, at børnene leger lidt i andemøjet. De føler sig på ingen måde stakkels; men det er en helt anden historie.

Anonym sagde ...

Uha, Regitze, op med humøret - du ender ikke på et plejehjem med rollator.