08 november 2008

udvidende hyacint


jeg var på kursus i forløbne uge og det var godt.
jeg lærte så meget på tre dage, at hovedet først nu så småt er ved at skrue sig på igen.

det var et yderst konkret kursus med yderst konkrete undervisere. men alligevel. temaet var rimeligt psykologisk og underviserne velklædte erhvervspsykologer.

jeg var langt den ældste, tror jeg. dermed kunne jeg bidrage med småstøvede begreber såsom flertalsdiktatur.
det er et godt ord.
og det vakte begejstring. hos dem, der var enig med mig.
og så var stemningen ligesom slået an.

indsigterne stod i kø til en parkeringsplads for senere fordøjelse. jeg har lært allerhelvedes meget om mig selv i relation til jer andre, som jeg slet ikke vidste, at jeg ikke vidste. det vil sige, jeg vidste det jo godt, men jeg vidste ikke hvad jeg skulle stille op med den viden.
det ved jeg nu.

jeg har simpelthen snydt på livets landevej. har skåret et hjørne af ruten og er blevet menneskeklogere i ét firspring.

og det er vel også i orden.
eller måske oven i købet på tide.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Fantastisk billede hvor man rigigt kan se at hyasintblomster er de fineste små hatte.

Jeg syndes det lyder fint at slå en genvej hvis man derved kan blive klogere i et firspring. Du kan bare det med ordene. Fantastisk.

Dana Watsham sagde ...

Det er da ikke nogen rigtig genvej når der skal gumles på sandhederne i flere dage.

Men det føles godt, det der *aha!*øjeblik :o)

Anonym sagde ...

Jaja Regitze, du plejer nu at fange meningen i flugten, og jeg er lidt loren over hvad det er du er blevet klogere på.

:-)

Har det mon noget at gøre med det velklædte psykolog-menneske?

Anonym sagde ...

Øv nu gjorde den det igen! Jeg er ikke anonym!

Regitze sagde ...

Dana - for mig er det en gevaldig genvej.. jeg har lige sprunget adskillige livs læring over. sådan er det at være gumpetung.. og ja. aha!erne er gnisterne.

Donald.. det forpustede system..
jeg er blevet kloget på, hvordan jeg kan dirigere et orkester, når nu ikke alle mennesker i verden er skruet sammen ligesom mig.
elementært.
:)

Anonym sagde ...

Det lyder som et dejligt kursus. Jeg har flere gange oplevet noget lignede og det er fantastisk når man synes at man flytter sig.

Jeg er selv gået i gang med noget der er et kvantespring for mig - og glæder mig til det og til at se hvad der sker med mig, som følge af min nye læring.