15 november 2008

dramanorama

jeg lå i min seng og vippede med tæerne.
hønsene vippede rundt i haven.

med ét flænsedes morgenhyggen.
hønseskrig.
dødsangst.
råb.
og skrig.
det sidste kom fra mig.

ud af sengen. famle efter briller, der ikke var der.
ud på verandaen, med øjne, der er så nærsynede, at jeg ser som under vand.

flyvende høns gennem hele haven. med hanerne forrest.
oppe i køkkenhaven løb en stor schäfer rundt.
med Kaj i munden.
det ku jeg da se.

du sku ha set C.

eller. du skulle ha set den hundeejer i cottencoat og strikhue, der bad for sit liv, mens han mentalt lå på knæ i gulerødderne foran Claus.
Claus, uden en trævl på en fire meter høj krop. indsmurt i jord og blindt raseri, med håret flagrende vildt i vinden og knytnæver på størrelse med møllehjul.

fyren slap med skrækken.
vi slap med skrækken.
hønsene slap med skrækken.


men Kaj har fået hul i kjolen.

16 kommentarer:

Sifka sagde ...

Hold da helt op. Pyha, godt i slap med skrækken. Jer alle. Også hundelufteren.

Pyha, god weekend.

Regitze sagde ...

ja. pyha, Sifka.
det stort set eneste. eneste. man ikke må i Harrestrup er, at lufte løse hunde på engen udenfor huset.

jeg tror, ham her har lært, at det er en meget bedre idé at lade sin hund strække ud nede på den store hundelegeplads et spytkast herfra.
god weekend til dig!

Unknown sagde ...

holy crap!

stakkars kaj
vilde c


;)

Anonym sagde ...

Godt det gik godt.

Det er de færreste hundeejere, som tror det muligt for lille Pluto på få sekunder at genfinde den slumrende ulv.

C fandt da heldigvis også hurtigt den skjulte gorilla frem.
Sådan skal det være, C!

Et kongerige for et kampfoto.

Lene sagde ...

Jeg læner mig lige op af farmer :-)

Dana Watsham sagde ...

Osse et stort lettelsens suk herfra! Kaj er sej og C må ha været frygtindgydende!

Desuden stemmer jeg med Farmer og Lene: Vi vil se kampbedler!

Anonym sagde ...

stakkels lille kaj. gok gok til ham!

Anonym sagde ...

Håber Kajs kjole heler hurtigt op.
Det får pulsen op at vågne på den måde ... håber den er faldet igen.

Anonym sagde ...

Jeg måtte lige snuppe en Stesolid da jeg havde læst beretningen ...

Anonym sagde ...

Hold da op sikken en historie og hold da helt op i høsnegården hvor kan du fortælle fabelagtigt sjovt, dramatisk og rammende. Hurra for dig, hurra for 4 meter høje Claus og hurra for hønsens liv.

capac sagde ...

Jeg har skrevet om det i et meget besøgt indlæg: Hunde skal være i snor. Når hundejerne ikke har 100% kontrol over dem, hvilket er undtagelsen... Godt Kaj og C slap godt fra balladen.

Anonym sagde ...

D.v.s. at Kaj overlevede?

Claus, uden en trævl på en fire meter høj krop ...

uhda skræmmende syn!

Nej, det må have været et herligt syn. Især når man griner bagefter!

Jeg håber hundeejeren er en man kan stole på.

Regitze sagde ...

Pedrsen. ja! holy crap. lige fra morgenstunden.

Farmer, Lene og Dana - hvis jeg havde været lidt vaksere i penalhuset, havde jeg haft mit nye kamera med videokamera MED lyd på placeret foran brillerne.
så havde jeg kunnet levere årets filmoplevelse for hele familien!
men. nu må vi bare tænke os til det.

Kaj har overlevet i bedste stil, Donald. jeg tror endda, hun har fortrængt turen mellem tænderne - ondt har hun ihvertfald ikke.

og iøvrigt - tak for kommentarerne allesammen. de var med til at få mig til at grine af det hele :)

Suzy Q sagde ...

Kaj er sej. Jeg stemmer på C som justitsminister.

Anonym sagde ...

Jeg holder med Kaj og med C, det var en gyser men med en god ende ...

Anonym sagde ...

Splitte mine bramsejl! FIRE meter Alfahan! Gyser!