04 februar 2006

så' der kød på bordet igen, ja


for længe siden faldt talen på børn og vuggeviser.
noget tid efter faldt en ung far til lille Oskar over dén post i forbindelse med sin søgen efter akkorder til lige akkurat 'stenene, de sover under jorden' - i første omgang uden at opdage at det var hans gamle papmamas blog, han var inde og kigge i.

iaften kommer Louis, my one and only, og hans søgende storebror Joa så til middag.
de deler far og jeg blev papmor for Joa da vi var henholdsvis tyve og seks.
idag er vi 47, 32 og 22.
nå. men tiden går.

og den gode moder spørger den yngste hvad han synes, vi skal spise tonajt.
hvorfor spørger man en studerende om dét? svaret kunne jeg ha fundet i mig selv:

' jamen, hvis jeg skal bestemme... så skal vi ha KØD. og INGEN flåede tomater. og INGEN pasta.
så i dag står den på lam i roen.

jeg glæder mig, så det bobler.

Ingen kommentarer: