28 februar 2006

klart

© Rene Magritte. Clairvoyance (Self-Portrait), 1936.

jeg kan som altid anbefale Madames reflektioner. de fortsætter altid hos en selv. denne gang helt ud på min blog.
Mme er igang med at fordøje sin clairvoyancesession. og tænker: tænk hvis vi vidste allerede fra barnsben hvorledes livet kommer til at udforme sig. det ville vi ikke kunne rumme.

jeg foreslog, at de færreste søger spirituel vejledning a la: 'bliver jeg forfremmet'?
de fleste ønsker rådgivning i 'hvad skal jeg gøre, for at blive forfremmet'?

så kom jeg i tanke om en synsk ung mand i et ugeblad. bladet har jeg glemt, men manden hedder John. 'spørg John om alt mellem himmel og jord' på højre side og 'Kate fik amputeret begge arme - endeligt fandt jeg lykken' på venstre.

John kunne fortælle hvor vielsesringene havde forputtet sig.
og han kunne også se svarene på spørgsmål der netop lød således:
bliver jeg gift i år?
hvor mange børn får jeg?
er min mand mig utro?
vil jeg komme ud af min gæld?
får jeg nogensinde mine børnebørn at se igen?

hans svar var naturligvis aldrig: nej. du har set dine børnebørn for sidste gang. de var en anvisning i tålmod og forsigtig kontakt med tiden til børnenes moder. hans ord strålede af medfølelse.

måske. måske er gode klarseere allermest gode og erfarne psykoterapeuter. og gode erfarne terapeuter har en vældig og veludviklet intuition.

forresten er der også nogle der har klarhørelse. det ville jeg ikke råbe for meget op om, hvis jeg havde.

Ingen kommentarer: