22 april 2007

Denver by day

fredag fik jeg endelig lejlighed til det, jeg egentligt var kommet derover for. Caoimhes største ambition for nærværende er, at blive den første pige i klassen med et par heels on wheels. og da hun har fødselsdag, har jeg chancen for at fedte mig ind.
byen er fuld af sportsforretninger, og efter at have været i ni forskellige, var der endeligt en venlig sjæl, der forbarmede sig og fortalte, at de var at skaffe på hjørnet af Broadway og 10th.

om Denver er en charmerende by?




bumbummelum.

Liebeskind har tegnet vingen til Denver Art Museum.


den er sjov på afstand. når man kommer tæt på, ligner den en bulet tintinraket holdt sammen af gaffatape.

men parken var god. senere på dagen holdt de unge en free dope demo, så røgen bølgede tungt over kirsebærtræerne, og rækken af protesterende unge goths og neohippier med håndjern på blev længere og længere.
inden da, havde de yngre årgange fået leget af.


USA bærer stadigt sorg over massakren i Virginia.

og jeg fik rulleskoene. og også et par til Alberte, som ligeledes snart inviterer til fødselsdagsparty.

og nu er nerverne tyndslidte. tænk hvis de ikke passer.

og nu er jeg kommet hjem. med et hjerte, der bliver stadigt mere træt af at pumpe blod rundt i en fikseret dejkrop, den udtørrede næse, der har svært ved at give slip på alle lugtmolekylerne fra fyldte, overophedede flyvemennesker i ditto maskiner og en ryg, der græder.
har fået rejsestøvet børstet af og indviet klinkegulv på bare tæer.

hjemme bedst.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Velkommen retur! Tør man gætte på, at de dér Heelys, du har med hjem, er sådan noen højhælede, røde, spidse noen?

Regitze sagde ...

:)) du har lige udvidet konceptet betragteligt, Uffe.
disse hersens har i det mindste ternede snørrebånd.

Anonym sagde ...

Hvis de saa bare fandtes i roede, men de er jo kedeligt hvide eller sorte.

I oevrigt hvis de ikke passer, tror du saa ikke de kan byttes i Danmark? ( http://www.trendsport.dk/ )

Regitze sagde ...

hvad sørensen, Susan. man kan købe dem herhjemme:)
tak for link - selvom de ikke er sjove i farven, har jeg sørme i det mindste fået dem til halv pris. skønno!

Anonym sagde ...

Ja, så må jeg på. ÅÅÅHHH...Du er bare den bedste moster, man kan tænke sig... Her til aften sluttede næsten alle Caoimhes fødselsdagsfester. Vi blev enige om, at hun havde fået alle sine ønsker på nær et... Men det var også det dyreste, og det sværeste, nemlig rullesko, og nu... Ih altså, hvor jeg glæder mig til 1.maj, hvor vi fejre hende for fjerde gang. Stort knus til dig og Claus. U r the best.
ynglingsis (sille)
p.s og onkel Martin, forstås ;-)

Anonym sagde ...

Æren tilkommer ikke mig, Regitze. De er allerede opfundet ...