24 juni 2006

ugens kikhelt


jeg hjalp så godt jeg ku.
og mens de sidste lige fløj ned i kassen, tog vi en lille øl og Henning var en god fortæller.
for år tilbage var han ude for at hente en sværm, der imidlertid viste sig at have sat sig i et gammelt, hult træ. dén sprække var for bette. heldigvis skulle træet fældes det følgende forår og det fik Henning lov til. han savede det stykke af stammen fri hvor bierne havde taget bo og savede forsiden af. vupti åbenbaredes det smukkeste, smukkeste bibo.
joooh. dér kom kameraet frem.
naboernes unger var med og fik bagefter lov til at spise dryppende honning fra de vilde tavler.
det er en historie, de nu fortæller deres egne unger.

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Nu er det anden gang, og ingen andre har spurgt. Hvad er en 'kikhelt', sådan helt absrakt og som begreb. Sidst du skrev om det, lod jeg det fare som ungdommelige referencer, men nu MÅ jeg vide det. Hva' er en kikhelt ?

Regitze sagde ...

det ved jeg egentligt heller ikke, Styx. jeg skriver bare, det er dig der skal tolke det.

men der er andre, der refererer til kikkærester, som nogle de afstandssukker efter. jeg forestiller mig, at en kikhelt måske er en, jeg synes er mægtigt sej, uden at jeg dermed flommer over og ud over høm i et kvælertag.
tak for det du spurte:)

Anonym sagde ...

En pusteøl og en lille øl = hyggeøl

Regitze sagde ...

ja, det lyder simpelthen som om vi ikke bestiller andet end at hælde øller ned, Ella. men vi får altså faktisk vin til aftensmaden. og Noilly Prat før. og kaffe til morgen-.
:)

Anonym sagde ...

Nåh - en anden en, blev jo helt bekymret ;-)

Anonym sagde ...

Man skal variere maden, har jeg hørt.

Derfor har mine frikadeller altid forskellig størrelse.

;-)

Regitze sagde ...

ahhahahahaha Henriette:))