26 juni 2006

forskellen på at glæde sig over og glæde sig til


min far burde have skrevet sine erindringer: min barndom var et helvede. det gjorde han ikke, istedet udviklede han overlevelsesstrategier som:

aldrig glad aldrig skuffet.

så ligesom nogle er vokset op uden opvaskemaskine, er jeg blevet voksen uden at anerkende forventningens glæde.
de seneste år er der sket noget. i bakspejlet må jeg konstatere, at hvad Claus og jeg planlægger, rent faktisk finder sted.

så. for lidt siden. som et strejf af en sommerfuglevinge, mærkede jeg.

9 kommentarer:

Anonym sagde ...

Tak for en post, som vækker eftertænksomhed og genkendelse.

Den vil jeg lige tænke lidt mere over.

;-)

Anonym sagde ...

Jeg glæder mig over at du har mærket den, forventningens glæde - den eneste glæde der aldrig svigter :-)

susling sagde ...

Forventningens glæde er 1/2 af hele glæden......godt du tør!

Anonym sagde ...

Tænksomme overvejelser umuliggør intelligent kommentar ...

Visse ville sige at intelligente kommentarer er umulige under alle omstændigheder, men dem om det! ;-)

Anonym sagde ...

Min far siger altid, du kan lige så godt glæde dig, hvis du ender med at blive skuffet, og så har du da haft glæden over at glæde dig :-).

Dejligt at høre at sommerfuglen strøg forbi og du mærkede forventningens glæde - det er en skøn følelse.

Farmer sagde ...

Der er 2, en rød og en sort, der burde glæde sig også, hvis de altså kendte hvad der venter dem.

Lige nu har de erobret en betydelig del af hundekurven.
De har dominerende gener, når sådan et projekt vil lykkes.

http://www.flickr.com/photos/79808934@N00/176064698/

Regitze sagde ...

tak for søde og eftertænksomt intelligente kommentarer:)

Farmer for filan! de kan jo slet ikke være i den bette kurv vi har. jøsses hvor er han blevet flot stor!
kom så fredag!

Anonym sagde ...

Bare det aldrig bliver Kirkegaardsk, forventningens glæde er IKKE den største! Det er den trygge glade forsikring om at det skete, som lovet. Aldrig andet, aldrig mindre.

Regitze sagde ...

hvor er det sjovt, du lige kommer ind der, Stankel. jeg har jo selv tænkt det samme i løbet af frihjulspauserne idag.

jeg må skelne mellem forventningens glæde som en glæde, der folder sig om sig selv og så det, at være så tryg ved fraværet af det uberegnelige, at man kan glæde sig til, at ting der gerne skal ske, sker.

det er jo to ligeværdige glæder. men sjovt at se, hvor forskellige vi er.