06 januar 2007

hvad er det?


landet er uforudsigeligt.
der er indianere i vores baghave.
ude på engen sidder en gruppe ponchoer i mørket og hygger sig omkring bålet efter at have haft gang i svedehytten.

en fuldmåne går jeg ned og hilser på dem.
har fået trykket mit livs svedehytter og glødegang af for adstadige år siden, men derfor kan man jo godt lette lidt på hatten.

en anden ting er:
hvad er det?



drenge m/k - Claus udfordrer jer.
ovre i værkstedet er C igang med et af sine utallige petitureprojekter.

hvad er dette?


9 kommentarer:

Anonym sagde ...

Smørrekande til en primusmotor ...

Anonym sagde ...

kraven på selve beholderen vidner om at den skal kunne påfyldes noget, uden at det spilder for meget. Det kunne antyde at det var noget brændbart? Primus ledetråden var ikke et hit. Tudens form antyder at der skal hældes AF den, ikke at det er en olielampe fx. Den buede form angiver igen, en hældning der tager højde for ikke at spilde/brændbart. Jeg gætter på en slags påfyldningsdims til petroliumslamper eller olielamper. Nemlig nå!

Regitze sagde ...

Irenschen! du er klart med i top 100.

Stankelsind.. fantastisk fine iagttagelser. du har fuldstændigt ret. kun konklusionen är fel.
nemlig så.

Anonym sagde ...

Ha!Så er det en oliekande til svært tilgængelige ting, deraf tudens længde og krogning. Som Irene skriver, motore fx. Det svare også fint til den meget brede bund, som sikkert er meget tyk, for at være tung. Den skal kunne sættes fra alle mulige steder, uden at vælte, for det kunne også være farligt, hvis der bliver svejset fx. Bundens form er helt klart en ledetråd. Den må ikke vælte. Så det er indlysende at indholdet ikke er kostbart (den er nemlig ikke "fin", men farligt.)

Anonym sagde ...

Huh ... nu er jeg jo mindst lige så lastefuld som I er (er endnu ikke holdt op med at ryge) ... jeg tror sgu at det enten har noget med sprut eller røg at gøre ... min venindes søn har en vandpibe, og "mundstykket" ligner, men som stankelsind siger, er der noget farligt over beholderens form, så måske er vi ude i noget med flygtige væsker? Dying to hear the truth.
Godlørdaglige hilsner Dorte

Anonym sagde ...

OKOK smørrekande så ... Top 10, right?!

Anonym sagde ...

Når man Googler Primus 229, så får man faktisk treff, så det er noe som heter det. Jeg fant den blant annet i katalogen til noen tsjekkiske antikvitetshandlere. Kan det være deler av en primus, ganske enkelt?

Dana Watsham sagde ...

Jeg stemmer også på dele til en antik primus (altså kogeapparatet). Billedet kunne jo snyde mht størrelsesforhold.

Alternativt ville jeg sige en motordel af en art. En motorcykelmotordel.

Anonym sagde ...

Er der 100% vished for at de to dele hører sammen - og der ikke er flere dele indblandet ? Jeg savner et gevind på røret.