27 juli 2008

livet er for varmt til at sove med ørepropper

førerhanen Carlo startede på at gale kl 4.48. og blev i første hug ved til kl 5.02.
mens han spankulerede rundt inde i det velisolerede hønsehus.
porten til hønsegården går først op som reglementeret kl 8.00 i weekenden.

så dér lå jeg med svedige fingre i ørerne og forbandede de store hønsehusvinduer, der som en megafon sender Carlo ud i æteren.
og undskyldte i det stille overfor naboernes svedige ører med fingre i, mens jeg lå og tænkte på den unghane, jeg havde fået serveret på Nørrebro Bryghus i går aftes.


vi orkede ikke at slagte ham til aften. istedet har jeg besluttet at klistre sorte sække på vinduerne. så tror han forhåbentligt i morgen, at det er blevet vinter. hvis det viser sig at være en succes, kan du se frem til at kende et hønsehus med grønne vinduesskodder. uden yndige hjertehuller i.

og Kaj har fået klippet pandehår igen.


så hun har spurtet rundt hele dagen og har fanget sommerfugle.

jeg løb ingensteder i dag.

6 kommentarer:

Suzy Q sagde ...

Jeg er helt vild med den pelsede høne, der får studset hanekammen!
Vi følger med i hver en bevægelse her i huset :)

Dana Watsham sagde ...

Hjalp det så med sækkene?

Anonym sagde ...

Kykkelikyyyyy ...

Imponerende. Naboerne kan vel tales tilrette og er sikkert ikke så forbavsede over at høre en hane?


Nyd det gode vejr:-)

Unknown sagde ...

hehe ja hvor fantastisk er ham Kaj ikke! total BeatNik. . .

Regitze sagde ...

Suzy - man må gerne klappe hende irl:)

Dana - tsk. i stedet for at bevæbne mig med gaffa og sække sad jeg bare her med store armbevægelser og skrev om, hvad jeg havde tænkt mig at gøre. og så blev det mørkt og det. og så fik jeg ikke gjort noget ved det.
men Carlo har faktisk sovet længe(re) lige siden. ikke at han galer mindre. måske skulle man prøve med gaffa om næbet.

de har heldigvis ikke klaget endnu, Donald. de griner nærmest lidt af ham. han galer ikke så elegant. endnu:)

det er sq det, Pedrsn! beatnik! haha:)

Anonym sagde ...

Jeg har fulgt din blog et stykke tid... og jeg blot sige: Kaj er bare for sød - også med hans nye frisure.

Ham har jeg smilet af flere gange. Tak for at du ville dele det.