20 marts 2006

i dag har jeg korresponderet med en kunstner

hej med dig
jeg synes, det er på sin plads at fortælle dig, at jeg har en weblog, der hedder vampyrpingvinen galer - naturligvis navngivet efter Lars Bukdahls anmeldelse af din digtsamling Clairobscur.

jeg krediterer selvfølgelig i første post, og håber, det har givet nogle blod på tanden til at kigge indenfor på din hjemmeside.

de bedste hilsener
Regitze

Kære Regitze
Ja, men det var jo også en skøn overskrift og en skøn anmeldelse. Det kom sig jo af dette digt fra Clairobscur:


Bukdahl er dog tilsyneladende ikke klar over, at ordet "Nosferatu" første gang knyttes til forestillingen om vampyrer i Bram Stokers roman Dracula fra 1897. Måske heller ikke, at Dracula optræder i kjolefrakke ("pingvin"-jakke) i teater-versionen af romanen (og dermed i den første Hollywood-filmatisering af Dracula fra 1931, som bygger på teater-versionen og ikke romanen).

Men det ved du så nu ...

Mange venlige hilsener
Carsten René Nielsen

og så spurgte jeg, om han gad offentliggørelse her.
og så sagde han ok.
og så forstod jeg, at det har været tid for en bog mere


"Der venter den sprogligt opvakte en dejlig læseoplevelse i Carsten René Nielsens nye bog."
- Erik Skyum-Nielsen, Information

"... lige til at læse op for dem, man godt kan li og godt kan li at grine sammen med."
- Kamilla Löfström Kristensen, Ekstra Bladet

"Surrealistiske digte, som selv dyreværnet vil kunne nyde."
- Erik Svendsen, Jyllands-Posten

"Heftigt brummende og sindigt-underfundig humor lyser op i Carsten René Nielsens flunkende nye prosadigte."
- Mikkel Bruun Zangenberg, Politiken

"Digtene er fantastisk lette, og der er en dejlig umiddelbarhed over dem. High Five!"
- Skopet

så nu er det min tur til at vente på en bogpakke fra iBooks.
det er i de her små glimt at livet gir mening.

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Apropos dyr og digte...

Jag har en brinnande giraff
i min trädgård.

den utgör ett pittoreskt inslag

i villaförorten.

mina grannar tycker

att den är lite väl

utmärkande.

men vad fan vet dom

om konst.


http://www.ultraboy.com/lekrummet/fula_hus/giraff.html

Regitze sagde ...

/many. det bliver et smil jeg falder i søvn sammen med:)
tak for link.

Anonym sagde ...

C.R. Nielsen er formidabel med ord og sætninger. Her er virkelig en mand der forstår at jonglere med ens hjernestykker og jeg elsket hans digte i flere år nu. Han er GULD!

Regitze sagde ...

årh - jeg glæder mig, Anita. at tænke sig at der sku gå så lang tid. men jeg er sent moden..

Anonym sagde ...

Bedre sent end aldrig og jeg er bare glad for at opdage, at jeg ikke er den eneste, der er vild med hans digte. Samtlige jeg har vist dem til har set lidt undersøgende og opgivende på mig ;-D

Anonym sagde ...

Regitze, jeg kommunikerer med en kunstner hver dag - og nat! Det er dejligt!

Regitze sagde ...

Irenschen; to kunstnere,som kan se frihedsgudinden i meget klart vejr. hvor meget smukkere kan det blive.
hvad laver din kommunikerende halvdel?

Anonym sagde ...

Kunst - lissom ...