18 december 2008

sysler, sylte og cykelstinisser


i mandags lagde en kollega mit hoved på sømmet da hun til min kvidren om snarligt solhverv replicerede at, tjah. det er jo dejligt at tænke på, at om 14 dage er det lige så lyst igen, som det er i dag.

så tog jeg fri tirsdag for at mærke verden og se lyset i øjnene.

og når man kommer ud i det, og når man holder de øjne åbne, finder man noget.




Heerup vidste, at der var nisser til. jeg hælder også til den side efter i tirsdags at have ventet for rødt ved Nørreport.

i dag skal vi så jule. C kæmper i værkstedet for at få noget computer til at kunne spille noget musik, så vi kan høre Händels Messias.
vi skal have julefrokost. med gammeldags modnet sild, Claus' hjemmelavede sylte skabt af skank og et halvt hoved (iiingen husblas) og gammelost med sky.
og det hele skal arrangeres på en platform af Claus' hjemmelavede fedt med æbler og løg.


suk, hjerte. suk, blodtryk. hvad vil I mer'.

og det hele som sagt til Händel.
og bagefter skal vi skrive julekort.


og drikke portvin. mens vi smiler tilfreds ud i aftenen, der slet ikke er så mørk her hos os.



vi fyrer den nemlig af.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Wauhh! Flot lysorgie og bon appetit! Her steges æbleflæsk til et halvt hundrede molekylærbiologer :)

Anonym sagde ...

Flid, fedt og nissesnyd, manner. Ja wø åsse fedtes for! One day!

Anonym sagde ...

I skal nok også have lys i næsen, hvar!

Anonym sagde ...

Jeg bliver juleglad helt ned i storetåen af at læse med!

Jul & Sul er Cool.

:-)

Lene sagde ...

jeg begynder at fortryde at sylten er strøget af min to-do liste, til gengæld sidder jeg også ved de selvsamme julekort :-)
Hyg jer :-)

Regitze sagde ...

julekys til hele banden!
og yessir, Uffe. sir. havde det stået til os, var vi ikke stoppet, førend vores næser havde antaget Rodolfsk karakteristika.