01 december 2008

hyacintstilstand


dengang jeg havde fødselsdag, fik jeg et gevaldigt behov for at være privat.
men nu er det overstået, så nu skal du bare høre:

jeg piskede rundt og dækkede bord.
C havde travlt med at brænde sig på ovnen og røre i ærtesuppen.
en lille forsigtig stemme råbte halloo.

jeg håbede, at jeg havde hørt forkert. et nabovisit var rigtig dårlig timing. det er svært nok at folde servietter og tage strømpebukser på samtidigt.

hallooo.

fandens også. jeg røg ud til havedøren som en hvæsende raket.
ude i mørket på verandaen stod en lille, smuk dame.

I var svære at finde. jeg har kørt rundt herude længe - nææh. har I også høns.

hvad laver damen? først nu ser jeg, at hun står med en kage i hænderne.
hun ser, jeg ser på den og rækker den mod mig.

jeg skulle give jer denne her.
tillykke og farvel.

så står jeg med en skål i hånden. en skål pakket smukt ind i celofan med overdådige bånd på.
og et omhyggeligt, rødt kort, der gør mig helt blød.

kortet er et passe partout.
jeg åbner det. inden i står der

HOLY COW. 'gitzechen, vi
WISHart dig FURIOUEST MANY
MALende lykoenskninger
paa DIN runde DAG.

KH - omme i blogland


fuglene begynder at synge i mørket.
og jeg griner og går ud og tænder lys og fakler i det.

og ved du hvad. det var slet ikke en kage.
det var en skovbund med hyacinter og husløg og et langt liv foran sig.
og mig.

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

OK - det er dælme svært at presse et Prelsborg ind i den hilsen - derfor var jeg ikke med - eller noget ;-)

Men derfor skal du stadig ha' et ganske meget forsinket, men af hjertet ment - tillykke med dagen der for et stykke tid siden :-)

Regitze sagde ...

tusind tak, Prelsborg:) fra det ene hjerte til det andet.

Anonym sagde ...

der er hjerter af guld herude.

Jeg er også sent på den, af alle mulige grunde og visse især, men alligevel så hip hip etc. og tillykke.

kh

Tina - omme i London sagde ...

He he - hvor ser blomsterne lovende ud. :)

Ella sagde ...

De ser ud til at være meget "veltilpassede" i dit hyggebo, Regitze - det var godt :-)