01 januar 2007

ikke et ord om nytår


2006 blev et meget materielt år.
man kan ikke bygge et hus uden materialer.
man kan ikke fragte materialer uden en bil.
man kan ikke lave Visitsens iskaffe uden en blender.
man kan ikke lave mad uden et køleskab og et komfur der dur.

2006 blev et meget venligt år.
det der weblogging bed sig fast. det blev til en del indlæg om dit og dat. pjank og pjat. og alvorlige tanker, der fik ord.
og, som altid når det gælder en hobby, er ikke mindst klubhuset et hyggeligt sted at frekventere.
når ikke jeg sad her i templaten, gik jeg på besøg hos jer andre og lo, græd, inspireredes og harmedes.

vores weblogs er vores individuelle og unikke affyringsrampe.
som i Second Life og Sims kan vi opbygge og finpolere en karakter her. tage blondineparyk på. robinhoodhat. sørøverstøvler. bananskørt. som vi lyster.
vi kan føre det perfekte dobbeltliv og blive hovedpersoner i vores eget drama.
introverte eksistenser kan slå ud med armene og fyre den af.

2006 blev året, hvor jeg mødte en del weblogførere omme i virkeligheden. og hvor jeg hver eneste gang kunne konstatere, at den person, jeg kendte todimensionelt ned i detaljen nøje svarede til den tredimensionelle version.
det blev til nogle meget inderlige møder. og meget, meget morsomme. og gode, varige, virkelige venskaber er blevet knyttet.

i 2006 erfarede jeg i hvor høj grad en weblog er vores spejl.
i 2006 erfarede jeg, at den der med de 7-9-13 intelligenser er god nok.
i 2006 erfarede jeg, at en weblogs vigtigste ingrediens er førerens høje sociale intelligens.

i 2006 kom der katteunger i huset.
det var det vigtigste, der skete i 2006.

omkring årtusindskiftet lærte jeg Stankelsind at kende på nettet. jeg aner ikke hvem hun er. jeg er vild med hende. jeg går og tygger drøv på hendes kommentarer i dagevis. blandt andet denne, som lukkede 2006 af og indledte 2007:

Godt nytår, til alle der tror på magten i en venlig tanke.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg sad dette år, vagt for/til/med/udi - nytårsballademagere af unger indrammet i stålsathed og tandpasta mv. Flokken af hverdagsgøglere drog afsted ud i verden med dims og fjantede intentioner, hvor jeg sad hjemme i BASEN med te, katte og kanin i sofaen. De var lige hjemme længe nok til at se Dronningens nytårstale, efterfulgt af analyser af talen. Analyserne fortalte os så, hvad talen havde handlet om, for selve ORDET havde den gode kone jo ikke sagt. Dette års ord var så Muhammed tegningerne. På samme måde vil jeg tale om blog så - når kongehuset kan.... Jeg læser dine tanker Regitze, dem du deler, og det inspirerer mig ind i mellem til selv at dele. Foruderligt medie det her "net" (net) NET. Det er i sandheden et net. Ordet jeg ikke vil sige, er (orke). Jeg har sagt det før, siger det igen, hvor får folk det der orkemod fra? Du er på min fortrukne, og det er et koldt og ensomt sted, forbeholdt netbank og bibliotek.dk :-) Glædeligt liv.

Lizelotte sagde ...

Regitze - hvad er 7-9-13 intelligenser??

Regitze sagde ...

glædeligt liv, Stankelsind.
hvis der skulle orkes, var jeg her ikke.
faktisk sad jeg lige idag og læste et indlæg ovre hos Susling-i-luften, som meget fint kommer ind over det du skriver her.
http://susling-i-luften.blogspot.com/2006/09/susling-sprger_23.html

Lizelotte.. det ser jo ud til at der hele tiden dukker nye måder at være intelligent på - udover den traditionelle matematiske/logiske. jeg kan ikke lige huske om man er oppe på 11 eller 13.