16 oktober 2011

fucking fedtskat

nu kan man jo ikke gå rundt og klappe høns og røre cremer hele tiden, så jeg har fået mig en ny interesse, der består i at sætte pris på properhed. og det koster. især tid. og den har jeg ikke. så nu har jeg outsourcet selve akten og går rundt hver weekend og snuser ind og nyder fraværet af kattehår og nullermænd.
så længe det nu varer - men skidt.
næste fredag starter nydelsen igen.

så er der det ved det, at mere vil have mere og nu vil jeg også have gulve.

Claus skjuler sine tics ret godt.
han sukker lidt, går ud og fixer en trailer og så tager vi til Sverige.

det kom lidt bag på mig at det koster 590 kroner at køre på Øresundsbron med en bil og en trailer. hver vej.
men de penge er tjent ind ved at handle gulv med vores stærke kroner og svenskernes myge priser.

så vi ankom til byggemarkedet i højt humør og strålende sol og byggemarkedet viste sig at være et showroom for drømmere samt opsamlingsted for forudbestilte gulve.

skidt med det, skat. så tar vi på loppis, sagde vi til hinanden. vi skal fanme nok få fyldt den trailer op.
Claus sukkede lidt, gik ud og startede bilen og så tog vi til Burlöv.
i Burlöv ligger Coop Forum åbenbart.
og Coop lyder trygt. så vi går ind.

Coop Forum er et indkøbsmekka på størrelse og gørelse med de gode franske hypermarkeder.

vi snublede over skogchampignons og kantareller som det første. hernæst ligger delikatesseafdelingerne som perler og agurkesalat på glas fås i 49 varianter. inklusivt et utal af (boston)gurka'er.
økologisk smør og mejerivarer samt lødigt kød er betalbart og det vrimler med ferske fisk, okse-, grise- og lammeudskæringer som vores egne brugsuddelere slet ikke har fantasi til at tro, vi vil have.

vi brugte to timer i maden.
og kom for sent til systembolaget.
og sparede en formue.
og er stadigvæk lykkelige.
køkkenlykkelige.

du pickler bare af til Sverige, når du kan se dit snit.
og siger så lige til hvis du er trailerbefængt.

for så har vi noget gulv, vi gerne lige vil have onduluret.

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ham her lurede den der med femhunrede mangepenge for en brotur med vedhæng og lejede en kassevogn for 300 bobs i døgn. 300 bobs sparet. No need to get trailer thrashed.

Regitze sagde ...

sådan!
(og surt for mig at jeg ikke fangede pointen).

Regitze sagde ...

prisen for en trailer og en 'minivan' er den samme. men det vi skal ha er en brobizz. den er ikke kun for pendlere, har jeg lige opdaget.
en brobizz kan betale sig, bare man tager til Sverige en gang om året. den forpligtelse tager jeg gerne.

Farmer sagde ...

Ja, og sådan en bizz-dims virker besparende.

Regitze sagde ...

så har jeg bestilt en, Farmer. og tænk dig den største overraskelse var dette:

Har du købt en kontantbillet inden for de seneste 30 dage? Indtast nummeret nederst på kvitteringen, så refunderer vi forskellen mellem kontantprisen og aftaleprisen.

Broen er min ven.

Madame sagde ...

Skøn idé at købe ind i Sverige! Det har jeg ikke prøvet, siden jeg var barn, og vi tig til Helsingborg for at købe nødder, kakao, chokolade og andre delikatesser.

Regitze sagde ...

ja, Madame! det underholdt jeg også fynske C med:)
chokolade og sukker etc er nu erstattet af smør og kød (tak fedtskat)og alt det øvrige, der går under betegnelsen for lækkert til at ignorere.

vi ses i Malmø:)