19 august 2011

.. og så var der fire


den lille blå hedder slet ikke Perle, viser det sig.
eller hed.
arten kommer også lidt bag på mig.
men racen rammer meget godt. det er nok de færreste, der avler silkehøns af nød.

i går galopperede den rundt med de andre.
i dag havde den brækket benet.

C er ude at føjte, så jeg er den ansvarlige voksne her.

jeg gik på Dansk Fjerkræ Forum for at spørge om råd. havde nok regnet med en anvisning på hvordan man konstruerer en lille skinne af tændstikker. og en krykke.
i stedet fik jeg forskellige genveje til lidelsesudfrielse, der indebar afrykning af hovedet, afklipning med en grensaks og flisenedbankning af poset kylling.

det kan jeg ikke.
jeg kan heller ikke kappe hovederne af de store.
det gør mig ikke til vegetar. jeg kan jo sagtens plukke og rense.
og jeg afholder mig heller ikke fra at flytte mig, selv om jeg ikke har stort kørekort.

så jeg tog til dyrlægen med kylling og fik hjælp til den injicerede afslutning på den bettes smerter.

'jeg tager bare et symbolsk beløb for det her', sagde dyregod.
282,50 kr.

det kunne jeg have købt en spritny grensaks for.

5 kommentarer:

capac sagde ...

Jeg synes, du skal få C til at give dig et lille kursus i, hvordan man hugger hovedet af. Du skal bare gøre det en enkelt gang, så er den uskyld røget... ;)

Regitze sagde ...

jeg er sikker på, du har ret, Capac. den første flaske whisky, var også den værste.

men jeg håber alligevel ikke, at C ser din kommentar. og hvis han gør, må jeg så foreslå ham et lille kursus i at rense høns uden at brække sig.
og så er vi lige vidt:)

Cummings sagde ...

Frue, De har min fulde sympati.

Regitze sagde ...

tak, Cummings. og lige over:)

Tina - omme i London sagde ...

Ahemmm... er det tilladt at fnise? :)
P.S. jeg kunne heller ikke!