05 marts 2009

imperpetuum mobile

jeg er lige kommet hjem efter en forrygende koncert, der strakte sig over tid og sted.
lyden af kaburator, der skraber.
gennem Herlev og Skovlunde.
på Frederikssundsvej gav katastrofeblinkets æggende rytme bløde hofter og vinkende tilhørere.
på Odins Allé blev det for alvor visuelt.
har du måske nogensinde hilst på dit udstødningsrør i sidespejlet?
eller set en saltkringleformet kofanger?
på én gang?
jeg tror, jeg arbejder hjemmefra i morgen.

nå ja. kaburator eller katalysator.
noget med k.
og en kaburator, der skraber lyder bedre end en katalysator.

10 kommentarer:

/many sagde ...

Så næste gang, nogen spørger dig: "Ska' vi danse?", får du metallisk mundsmag og ringen for ørerne.

Ak!

Dr. /many ordinerer øjeblikkelig autoterapi!

Anonym sagde ...

Oh skræk o' ve! Er passat'en ikke mere? Er du?

Regitze sagde ...

:D /many.
Paulow levede ikke forgæves.

Passaten er stadigvæk firkantet, Brorsan. det er jeg også. C fik en rift på hånden, da han rev understellet af. ellers er vi hele:)

og om lidt kører jeg Louis til stationen. så vækker vi syvsoverne i byen..

og ellers. hva faen. hvem har brug for en lydpotte, en katalysator og et udstødningsrør. det er der da ikke på hestevogne, så vidt jeg ved.

Tina - omme i London sagde ...

LOL - jeg er engang blevet overhalet af et af de hjul der hoerte hjemme paa den bil jeg sad i. :(
Heldigvis er det weekend lige om fluks.

Madame sagde ...

Pyha, godt I nåede hjem! Den slags koncerter er der ikke meget ved - £+$ ...

Uden Relevans sagde ...

biler skal bare virke!

Som min 22 år gamle Peugeot.

Anonym sagde ...

Lige bortset fra at du ville ligge med benene i vejret og hovedet hvilende skråt på taget,- altså hvis din karburator skrabede hen ad asfalten :)

@Uden Relevans: Gamle Peugeoter styrer,- min er dog kun 15 år gammel...

Anonym sagde ...

Godt kørt Regitze! Der er alligevel så mange der blinker og vinker, så hvis man altid skulle tage sig af det, så ville man da blive træt før tid!

Anonym sagde ...

Tillykke med den nye boulevardracer. Nu mangler du bare fartstriber og brede dæk!

Anonym sagde ...

ouch!