25 januar 2008

har man hørt så galt!


tør du vide, hvor gal jeg er?
altså i skralden?
jeg er gal!

Claus ringede til forsikringsselskabet i dag, og det viste sig at Jimmy og Jimmys kone, du ved. dem med hende, der åbnede sin dør op i min bil, da jeg kørte ind i en parkeringsbås nede ved Irma i Skovlunde, har fundet på at sige til deres forsikringsselskab, at Jimmys kones dør allerede var åben, da jeg drejede op i båsen.

hvad gir du mig!


jeg er så jeg ryster. tab af forsikringsdækning er det mindste. men krateddeme om de to kummerformer skal slippe godt afsted med at lyve - og dermed lige ud erklære, at jeg gør det.


det er gået lige i solar plexus. jeg ringede til dem med det samme, men desværre fra Claus' telefon, da mit eget teleselskab er nede (der er nok faldet en ledning ned i blæsten) - og Cs telefonnummer kender de. så måske var det derfor, at de ikke tog telefonen. hvem ved.

hvis jeg ikke får fat i dem pr telefon i morgen tager jeg op og besøger dem. de bor mægtigt centralt i Skovlunde. og når jeg så får dem i tale, vil jeg forklare dem, at de har til mandag eftermiddag.

hvis de ikke inden den tid har ringet til deres forsikringsselskab og forklaret sagens rette sammenhæng, melder jeg dem til politiet for forsikringssvindel.

det kan ikke tage en kyndig mange sekunder at fastslå, at en skarp dørbule i karosseriet lige bagved forhjulet med en vis sandsynlighed hidrører fra en dør, der åbnes op i min bil.
og jeg blinkede fanøgalme oven i købet til venstre, inden jeg drejede ind i båsen. jeg ved ikke hvordan man drejer uden at blinke. det er sådan et tic, jeg har.

jeg kan ikke rumme løgnere.

23 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hah, - ikke gi deg. Gi dem inn! Stå på!!!

Regitze sagde ...

du kan tro Hege. jeg er det mest krakilsk retfærdighedssøgende på planeten. jeg bider mig fast. man mener, jeg var grævling i et tidligere liv. hehe.

Anonym sagde ...

Sådan Søs! fandeme, det er så stinkende infamt når folk løber fra deres klokkerier. Husk at have et brev med imorgen, til at aflevere når de nu ikke er hjemme selvom gardinerne "blafrer". Husk endvidere i brevet at gøre opmærksom på at de har et forklarings problem med dørmærket - efter forhjulet og ikke før i kørselsretningen- i din skærm. En oplagt sag for politiet.

PS: prøv at se om du kan få et "klovn" eller "klovnerier" klemt ind.....

Regitze sagde ...

haha! tusind tak for fifs Brorsan! det havde jeg ikke tænkt på.
jeg ved ikke, hvad vi sku gøre uden hinanden i vores familie:)

Susan sagde ...

Hvis døren havde været åben da du kørte ind i båsen, ville du da have ramt døren og deres dør var blevet skæv, fremfor at få en bule i din skærm bag hjulet.

Jeg forstår slet ikke at forsikringsselskabet overhovedet lytter til deres søforklaring, billeder må da klart vise hvad der er sket!!!

Godt at du går efter dem, de skal ikke have lov til at slippe.
Jeg glæder mig til fortsættelsen.

Anonym sagde ...

GRRRRRR! PERKELE!!! GRRRRRRRRW!

Regitze sagde ...

er du så færdig, deres dør var skæv, Susan. så de vil jo gerne have, at jeg betaler halvdelen til deres nye dør.
og forsikringerne har slet ikke bedt om billeder. jeg ved ikke rigtigt, hvordan sådan nogle 'vurderinger' foregår.
jeg lover dig en fortsættelse:)

Regitze sagde ...

perkele!
luge pu en studs, Irenschun.
og jeg som engang troede, at perkele, var et instrument.

Anonym sagde ...

Lad retfærdigheden ske fyldest. Det går jeg også ind for.

Spørgsmålet er bare om du kan gøre andet, end at give dem tørt på, for når polisen ikke er inde i billedet, så blir' det desværre til påstand mod påstand.

Stol aldrig på blå øjne, men ring hellere til polisen, hvis uheldet er ude. Og nu ikke mere spildt mælk.

Håber satme de får både røde ører og et glimtende klarsyn, de to klaphatte!

Anonym sagde ...

Oh dear, oh dear...
Forbered dig på endnu en uretfærdighed.
Jeg gætter på et "vi ser på det", uden at uniformen løfter de tunge tjenestemandspegefingre i retning af tastaturet for rapportoptagelse.
Væk mig, hvis det viser sig at verden har transmogriffet reformen om til, at politier har tid til at lave politiarbejde...

Og ring, hvis vi skal harmes sammen - det er jeg go' til!
GSH

PS: Trænger vi ikke til blodrod nu?

Regitze sagde ...

det er nemlig det, Anita!
læren må være i det mindste ALTID AT KIGGE EFTER VIDNER.
jeg var bare for naiv.
men skællene faldt fra øjnene.
føj for en verden, de nu ser på.

Susan sagde ...

En af vores venners bror koerte i hans bil og lavede vist en bule i en anden bil eller noget lignende. Det endte ogsaa med paastand mod paastand, lige pludselig var alle modpartens bils skavanker jo kun paa grund af den lille bule og det endte i retten!!!

Belaert af det, tog vi billeder med mobiltelefonen da en kvinde bakkede ind i mig. Christian var saa aarvaagen at han tog billeder lige med det samme mens vi egentlig stadig var forvirrede over hvad der var sket, saa ingen kunne naa at pynte paa det.

Det kan anbefales, jeg tror nu ikek det gjorde nogen forskel i vores tilfaelde, for hun paadrog sig skylden lige med det samme, og aendrede ikke forklaring undervejs, men det kan vaere godt at have hvis der skulle opstaa tvivl.

Anonym sagde ...

Jeg kan se jeg skrev noget med "kunsten at kunne slippe en ærgelse" til beretningen den gang.
De gør det sgu lidt svært for dig, synes jeg.

Pis os.

Sifka sagde ...

Vildt! Snap, snap!!

Tina - omme i London sagde ...

Roevbananer!

Anonym sagde ...

Jeg har været ude for næsten det samme, Regitze, og jeg er gal endnu, selv om det er mindst 5 år siden. Forsikringsselskaberne delte skylden mellem os - men jeg skulle være gået videre og have klaget. Giv dig ikke ...

Anonym sagde ...

Bare gi' dem !!! Sådan nogle skidesprællere!!!

Regitze sagde ...

åh Gitten Gas - mit livs amazone:)
hvis politiet ikke har tid til at passe deres arbejde, tager jeg min burka på og bider mig fast i fjernsynet og de kulørte aviser - for så vil jeg have forsikringsselskabernes bladderlighed ud i lyset.
vi trænger sq til blodrod og til at harme sammen!

Susan - han var hurtig der, din Christian. problemet er nemlig lige akkurat som du beskriver, at man er forvirret og tænker i nuet.

og så tak for fællesharmen iøvrigt.
roevbananer!
skidesprællere!
piskoste!

og ja, Madame. sommetider har man bare ikke kræfterne til at forfølge en urimelighed - men nu er Jimmy og konen så uheldige at være oppe mod en kvinde i must. dem går der ikke så mange af på literen:)

Anonym sagde ...

Uden på nogen måde at have viden eller erfaring på området, vil jeg skyde på at dit forsikringsselskab vil have en interesse i at skylden bliver placeret på den anden part (så de ikke skal ud med kroner), så er det ikke noget med at få dem involveret og pudset på parret?

Ellers er det vel noget med at man i sidste ende kan få skylden/kravet placeret ved en domstol ... og den altid fornuftige vurdering af om man kaster gode penge efter dårlige... men hey - jeg ved hvad jeg vil gøre, men jeg er heller ikke altid god til at nedtrappe mine konflikter, så jeg er ikke en der skal tages råd efter... ;)

Regitze sagde ...

Visitsen, jeg går og tygger over sagsbehandlingen - eller rettere manglen på samme - i forsikringsselskabet og er glad for, at jeg har taget over fra C, for han havde for mange jern i ilden til at klistre sig fast.
nu skal der blus under suppen.

Anonym sagde ...

Bare husk moralen - eller en af dem...

Anonym sagde ...

Løgn er for kujoner.
Giv den gas, Regitze!

Anonym sagde ...

Jeg stemmer med i koret! Sikke ynkelige fæhoveder!

Minder mig om en skrækkelig historie med min tidligere underbo. De snød og løj og skiftede mellem at spille uskyldigt forfulgte og være direkte fysisk truende. Stædighed og advokater løste det efter 1½ år. Æv.