03 november 2007

drømte mig en drøm i nat

om silke- og ærligt guldpapir.
så ved jeg, julen kommer og tiden er inde til at age ad Dragør til.

vi blev bredt modtaget.


indtil de hørte nogen citere Peters jul. så kunne man ikke se gumpene for bar svømmefødder.


gæs er gevaldigt smukke fugle. hyggelige og bundsociale.
disse kan ovenikøbet bryste sig af at tilhøre landets lykkeligste.
der blev udpeget en kusine, der skal få grankrans om sin mave og kam til sit hår om et par måneder.




og hvor tit står du og kigger på fugle, der står og kigger længselsfuldt ind?


oh. happy day.
kyldegus og myrepatter.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg synes det ligner gaasebyen?
Hvis det er saa har de gaes det godt, er gaaseholderen der stadig eller er det andre kraefter der er kommet til og bevarer gaasebyen?
Metronome producerede dokumentaren "den sidste gaaseholder" ( http://www.metronome.dk/index.php?kid=67 ) mens jeg var der og vi var en tur derude forbi i forbindelse med en hjemme-moede-frokost-dag hos min chef som bor lige i naerheden.

capac sagde ...

Hvis jeg var gås, ville jeg få en juledepression.

Anonym sagde ...

Minder mig om Shubiduas 'Se julen fra en ands synspunkt' ...

Dana Watsham sagde ...

Eller Klydernes "Der skal gaas paa bordet!"

De ikke bare er smukke, de smager også guddommeligt. Især når de har fået lov at gå og snaske frit.

Lotte sagde ...

...der tog hans hvide vinge og røde gåselap...

Anonym sagde ...

Åh ja. Gråbrogede gæs.
Sig det ikke til nogen; men jeg regner ikke hvide gæs for noget. Nej grå eller gråbrogede.
Så kan man se om de er ordentligt pillede.
Det kan man ikke så let med de hvide.