29 april 2009

dagen ud

når du går i seng, står jeg op. og så går jeg op omkring hjørnet og spiser morgenmad i solen, mens du drømmer.


jeg spiser en semisådansund en. serveret af kvinder med alvorlige tørklæder på. kvinder, der kærer sig. men man kan godt slå et lille smil af dem.


og müesli-tranebærkagen er god. men grunden til at jeg spiser her er, at det er kaffen også og ikke nok med det.her dufter morgenfriskt og stille. man kan få lov at vågne indeni, selvom man er på offentlig sti.

den lokale due klager heller ikke.


og så. så er jeg panserparat til menneskemylder.
som er meget høfligt her. så snart man har lært at holde til venstre.




og når bussen kommer, hopper jeg på den som en anden indfødt.



udadtil vinker jeg farvel til indre by, mens jeg indadtil tisser i bukserne over hvor snæver pladsen er på motorvejen. sidespejlene formerligt kindkysser hinanden.


og se! hvem har vi dér! næh. næh. nåh, du så den ikke. det var operaen.



og vupti. 20 minutter senere er jeg på arbejde.


og så tager jeg hjem igen 8-9 timer senere.
nu er det mørkt.


og bang. er byen tilbage i billedet igen.


så går jeg ud og spiser.
og så går jeg i seng.

når jeg har skrevet i min dagbog.
godnat.

5 kommentarer:

Brorsan sagde ...

Jeg elsker at læse dit når du er ude at rejse, hvis dit dat så bare ku' blive herhjemme......

Sis sagde ...

ja, søs det varmer at læse din blog, især når man er her på Broager, hvor vi i går aftes var nød til at sende 4 elever tilbage til Virum med aftentoget. De havde bla. taget alle nødhamrene i bussen...OMG
Glæder mig til vi ses
Knus Sis

Tina - omme i London sagde ...

Godnat, eller godmorgen eller noget?

GoodKnight sagde ...

Tak for en dejlig dag, elskede

Regitze sagde ...

kisses, Brorsan! gid det dat ku.

jøsses, Yndlingssis. de unge
holder standarden, fristes jeg til at sige.. (og kisses)!

godnat, Tina:)

selv tak, skatter. ring inden du tager afsted, ok?