08 marts 2011

women's lib og lab

sommetider er det mægtig fint at holde tilbage med anekdoterne.

en af de perverse anekdoter som jeg er glad for forblev inde i dag, er den om de asiatiske kvinder, der bliver overstrøet med blomster den 8. marts af mændene i deres liv.
jeg fortalte den ikke til seminaristerne to minutter før døren gik op her i Tel Aviv og to overdådige rosenbuketter myldrede ind og kastede sig ned foran de tilstedeværende kvinder.
nu ligger der en gispende langstilket på mit hotelskrivebord.
sådan har jeg aldrig fået den før på en international kampdag.

ellers har jeg mikrofonmotiveret i ni timer i et træningslaboratorium. og kigget ud af vinduet.

først regnede det.


og så regnede det ikke længere.


senere tog jeg ud i livet og mørket og fægtede lidt på må og få med fotoapparatet.


en dame.


og en synagoge.

så har vi vist essensen.

1 kommentar:

Gowings sagde ...

Keder du dig?