08 januar 2011

kulturforsæt


vi har fået et nytårsforsæt og vi har fået det af mig.

hver eneste måned i det nye år skal vi have en dag, hvor vi gir den kulturgas. og vi skal skiftes til at finde på.
i morgen starter det.
og jeg er førstevælger.

reglen er ret enkel. der er ingen vetoret.
den der har måneden, har magten.
C gik med på dén i erkendelse af, at dette vil være den eneste måde, han får mig med på Tøjhusmuseet.

og jeg kan godt forstå hvis du undrer dig og tænker, jamen hos os tager vi da kulturelle initiativer hver eneste weekend, det være sig teatret, biografen, museet, koncerten, kastellet, restauranten..

godt for jer.
men det gør vi ikke.
vi roder med at bygge, hønse, have, motorcykle, venne og sådan noget. men en ud-af-huset-oplevelse med det dedikerede formål at få en kulturlig oplevelse.
det gør vi så sørgeligt sjældent.

så nu skal piben fanme ha nogle andre bukser på!

ih. hvor blir det hyggeligt!

8 kommentarer:

Dana Watsham sagde ...

Det var da en FANTASTISK idé! Den tror jeg lige jeg låner og lufter her i huset.

Lene sagde ...

Genial ide, den tror jeg at jeg vil se at få solgt :-)

Henriette sagde ...

Den ide snupper jeg også lige - dog med en vis uro blandet med spænding, man ved jo ikke helt, hvad man bliver tvangsindlagt til :-)

Cummings sagde ...

God fornøjelse, men husk at kuldur staves med d.

De dér AIAIAI-hovedtelefoner, er de gode?

Gowings sagde ...

Hovedtelefoner af lakridskonfekt?

Tøjhusmuseet er lavet om. Jeg har ikke set det nye, men den sidste bastion for den gammeldags præsentation af utallige effekter i endeløse glasmontrer er faldet...

Cummings sagde ...

@Gowings: Hvem ved, måske er det guf for øregangen?

Regitze sagde ...

Dana, Lene og Henriette: tag for jer af retterne! halvdelen af fornøjelsen er at komme i tanke om sammen alt det, man kan. der er freksæmpel lige åbnet en grusgravsdrive-in-bio i Lynge. i 1961.

Cummings - og kuldur og duater:)
og ja. AIAIAI bestod især på en fin bas. 450 knaster ville ikke være kastet ud af vinduet.


Gowings.. når du beskriver det sådan, bliver man jo lidt trist. Tower of London.. ja selv Ebelholt Kloster og nu Tøjhusmuseet. det er også alle de pædagoger.

hovedtelefoner af lakridskonfekt. de var helt klistrede af phthalater.

Pia sagde ...

Øj for en god idé. Tror jeg snupper den (og for at gøre det let, kan vi jo bare følge i jeres fodspor - hvis du altså blogger om det)