27 januar 2011

kulturturtur

jeg har taget mig en kulturel opblomstring.
eller måske mere præcist: jeg er blevet invaderet af en lian med kulturelle følehorn.

i dag stod den på generalforsamling med efterfølgende auktion i den lokale kunstklub, hvor jeg med et snuptag gik fra at være et meget, meget passivt medlem til at være et medlem af bestyrelsen med ret og pligt til at forestå en månedlig udstilling i løbet af elleve.

og så tænkte jeg
1) at jeg hellere måtte byde på den efterfølgende auktion.
og da vi har lige så meget vægplads her i huset som der er parkeringsdittoer i Krystalgade tænkte jeg
2) at jeg ville nøjes med at byde på et par fluer.
så det gjorde jeg.
og brugte mit gamle fedtspillertrick fra dengang jeg legede med på lauritz.com.
og det virkede.

vel er det ikke konceptuelle fluer. eller situationistiske installationer.
men de sagde pling da jeg så dem første gang.


og det har de gjort lige siden.


små stille, livagtige fluer.


Ginny Page hedder kunstneren og hun skal udtales på engelsk.
hun bor her, hvor du iøvrigt også kan se et billede af mine fluer. jeg må hellere skrive til hende og fortælle at de har det godt. det er jo trods alt små væsener, som vi er nogen, der kærer os om.

den måned Ginny Page udstillede i mine daglige vandrehaller var jeg helt høj af at trille rundt i hendes superrealisme.

men ikke nok med det.
i morgen spreder jeg armene ud til en finpolering, der på et tidspunkt kulminerer i at alle de gamle visitkort skal i brændeovnen og nogle nye opstår af asken med titlen certificeret storyteller (som de siger i jylland).
den proces glæder jeg mig så vildt til at jeg allerede nu sidder og træder mig selv over tæerne og pudser briller.
hele tiden.
jeg skal altså ind til byen og spise skeer med de store kirsebær!

men ikke nok med det.
på lørdag går jeg i duarteret med HKH MTV Bolette og vores gamle knytnæver og ser De-kaldte-hende-Crazy-Daisy-Gæstespil-af-BaggårdTeatret-i-Svendborg-på-NYAVENY-inde-på-Frederiksberg.


bare fordi talen under en frokost i går med to skarpe knive faldt på al den kultur og Anne Merete lige havde været inde og se og så videre.

det var det.
nu behøver jeg ikke blogge før søndag.

4 kommentarer:

Cummings sagde ...

Flotte fluer – her kan Storm P. vist ikke være med. Garanteret heller ikke Karen Blixen. En køn historie, er det!

Regitze sagde ...

Arh, Cummings. hvor er det venligt (og vittigt:). skal vi ikke bare sige, at Pages fluer deltager udenfor konkurrence og at jeg gør mit bedste i al febrilskhed?

Farmer sagde ...

-Og skal da lige love for, at der ruskes rundt i den stille vintertid.
Udlært ungdom og allerede fluer på væggen.

Regitze sagde ...

haha, Farmer:) der fik billedet lige en titel, det aldrig slipper af med - tusind tak:)