11 april 2010

vampyrpingvinen i hjemlige omgivelser

der er noget med mig og Transylvanien.
Burkarest må rumænerne godt beholde for sig selv.


men Transylvanien.

denne gang var jeg så heldig at vi tog turen dertil fra Bukarest gennem bjergene og ad landevejene. sådan en 250 kilometer. og tilbage igen dagen efter.
det har sin egen charme at bile sig tilbage til det 19. århundrede.



her er mine naboer i Ilieni.


og her er deres naboer.


rumænerne mestrer kontrasternes kunst.


blandt andet.

5 kommentarer:

Tina - omme i London sagde ...

"The controls fell easily to hand, and from there onto the floor." On the Trabant. From Clive James' Postcard from Berlin. Jeg har et svagt punkt for grimme oesteuropaeiske biler - og centrumskilte!

Regitze sagde ...

haha Tina og Clive:)
faktisk er trabanten fra 06. denne gang så jeg næsten KUN nye audier, mercedeser, folkevogne og asiatiske biler på vejene.
that makes you think, doesn't it.

Regitze sagde ...

(og jeg har samme svaghed).

Karin sagde ...

...jeg ser det centrumskilt tegnet af Tex Avery - med en grib eller to på toppen.......

Dana Watsham sagde ...

Tex Avery - eller Don Martin ;o)

Jeg ælsker Regitzes rejsebilleder.