30 juli 2009

ferierundfunklen

sådan en lillebitte ferie, ing. den har det med at lakke mod enden.
førend man får dagligdagslængsel og inden blyanterne ligger nyspidsede og forventningsfulde i penalhuset.

der er sket meget i de snart to uger.
der er sket meget på de snart to uger.
både ude og hjemme.

vi har heldigvis haft og har gode aftaler med gode folk, så vi får glattet håret og kommer lidt ud. i år har det ikke været ret meget mig, der har stået i mit eget køkken og forberedt og glædet mig til og vasket op efter og glædet mig over venner, der droppede ind og ud.

men vi har ryddet op, ned, ud og ind. både på nordsiden.
det var altså Claus, der gjorde dét.
og på indersiden af huset. og i haven.
det er mine terrarier.
her er sådan på det nærmeste uptodate.
her funkler og her futter.

og jeg har tid til at lege.

og det har jo også sin charme.

og ikke nok med det.
vi har fundet to af de fotografier, der betyder mest for mig.

Louis og Brorsan et sted i Tunesien i 89.


kan I huske det, drenge?
Louis kunne forlange en jordbæris med s'il vous plaît, før han kom i skole.

vores mor og far i hvad.. 55?


man kan godt se at Birgit var københavnsmester i jitterbug, ikke?
og hun har garanteret selv lavet sine ørenringe.
hendes sweater arvede jeg som teenager. den kaldte vi svaler på telefontråd.

minderne hagler.

6 kommentarer:

HenrietteB sagde ...

Hold da op! Skal du ligefrem til at producere og sælge?? Respekt!

Jeg kan godt lide Birgits sweater. Og man ser tydeligt jitterbugmesterskabet :-)

regitze sagde ...

tak for respekt, Henriette:)) det eneste mentale krav er, at det skal være sjovt.
og ja, Birgits sweater var fantastisk - den var hede hule hot - og det ville den også være i dag.
svalestrik.
og jeg kan huske, hun fortalte at hun samlede på ønskeben. dem farvede hun sorte og lavede til ørenringe.
sikkert med clips. huller i ørerne var for damerne i Nyhavn.

Donald sagde ...

Ja, man ser jitterbug mesterskabet - energi og gå lige på modet.

Karin sagde ...

Den sweater giver jo begrebet 'hønsestrik' en helt ny mening. Den må have været temmelig varm sammen med jitterbug i mesterklasse. Dejlige billeder.

Brorsan sagde ...

....og fem minutter senere var Brorsan "in desperate need of a place where I can wash my hands"

Regitze sagde ...

nemlig, Donald!

Karin - :D

ja, for fa'n, Brorsan. du var nu ret god til at agere kæphøj i 1/50.000 sekund.