28 januar 2008

har man hørt så galt! to.


lørdag midt på dagen ringede jeg til Jimmy-med-konen-med-bildøren, sådan som jeg havde planlagt.
jeg er ligeglad med personen Jimmy. så jeg talte med moralen Jimmy.

en skrælling poppede ud af telefonens højttaler og forsøgte at gentage sin løgn. efter at han var blevet skrællet, blev vi to enige om, at det var ok med mig, hvis han ringede eller sms'ede mandag aften efter at have talt med sit forsikringsselskab.
for det kunne jo være, han nu var bange for, at budskabet om hans ændrede forklaring ville løbe for sent ind til vores forsikringsselskab i forhold til min deadline, når han nu havde så dårlig en sag.
og så måtte moralen Jimmy ringe af, for han skulle på toilettet.

lørdag midt på dagen tyve minutter senere ringede telefonen fordi moralen Jimmys kone havde taget têten og knoglen og i sit høje spil havde ringet til den lokale politistation, hvorfra en kvindelig betjent nu efterfølgende ringede til mig.
et kvindeligt trekantsdrama tog form på min krussedulleblok.

takket være moralen Jimmys kone fik jeg nu den støtte fra politiet, som jeg havde troet, jeg først skulle indhente imorgen formiddag.
og det er nu du skal spidse ører, for en dag kan det være dig.

1. man skal ikke kontakte modparten i en forsikringssag. forsikringsselskaberne agerer advokater.
men der skete jo ingenting på anden måned. og nu fik vi hul på bylden. jeg truer ikke med tæskehold. kun med hjælp til at retfærdighed sker fyldest.

2. i forsikringsselskaberne er der medarbejdere, der ikke bestiller andet end at kigge på billeder af skader og derudaf foretage afgørelser.
[godt. hvor er de?]

3. ja. det er meget, meget mærkeligt at vores forsikringsselskab end ikke har udbedt sig billeder af skaden. det er sådan i familie med uhørt.
[ja. hvorfor har de ikke engang bedt Claus om det mindste lille billede? - ligger de forskellige sagsbehandlere under for en stille tværselskabelig aftale om, at påstand mod påstand-sager, hvor kunder uden kaskoforsikring selv dækker udgifterne, er til økonomisk fordel for samtlige selskaber i det lange løb - hvorfor der engang er aftalt en forsikringspåtværsselvskabelig under-bordet-aftale?]

4. anyways. betjenten foreslog, at jeg gik ud og tog mange billeder af skaden fra alle vinkler og afstande og sendte ind til forsikringsselskabet, for så var de da tvunget til at reagere.

5. og så bød betjenten på et held og lykke og hold moralen oppe og god weekend.

så i går sendte jeg mailen med hele historien igen-igen krydret med elleve vedhæftede billeder til forsikringsselskab og fik idag verificeret at de havde fået den.

så det.
så dat.

14 kommentarer:

HenrietteB sagde ...

Årh, jeg blev også vred, da jeg læste jeres historie - nu hepper jeg på, at retfærdigheden sejrer over forsikringssvindlerne Jimmy og kone!

Acq sagde ...

Til kamp! (knytnæve-og-sådan..)

Susan sagde ...

Jeg hepper ogsaa paa retfaerdighed og ingen under-bordet-aftaler.

Suzy Q sagde ...

Jeg kæmper lige nu selv med at acceptere at jeg er forurettet. Jeg orker ikke slåskampe. Så jeg plejer bare at acceptere og komme videre. Men din historie får mig til at krybe ud af skallen og kæmpe for mit standpunkt. Tak!

Lene sagde ...

Godt der var en klog betjent, som kunne guide dig, så du ikke pludselig kom til at fremstå som den der havde handlet forkert.
Forsikringsselskaber er en jungle, man skal tænke over hvert ord, man skriver, for ellers får man intet dækket.

jeg krydser fingre for, at parret får afsløret deres løgne.

Tina - omme i London aka teeweewonders sagde ...

He he (gnaekkende!)

Uffe sagde ...

Forsikringer dækker ALTID - undtagen i tilfælde af tyveri eller skade.

Det kunne være sjovt, hvis I kunne bane vej for en undtagelse fra undtagelsen.

Keep smiling & fighting!

Pedrsn™ sagde ...

Battle of the Titans.. :)

Regitze sagde ...

egentligt vil jeg jo helst bare have, at alle er glade og har haft en dejlig dag, når de går i seng. så det er ikke en yndlingsrolle at være kæppen i hjulet.
så tak for opbakning.

GSH sagde ...

Ouh, Regitzen, man skal ha' noget at kæmpe for, og helst noget, der kræver en indsats. Som fx Jimmy-med-bildørskone eller - jeg nævner i flæng et andet eksempel - værksteder.
Vi kvinder har vores at gå op i :o)

Godt gået af dig og hurra for politidamen - hun bli'r dygtig, når hun bli'r stor :o)

GittenGas

Thomas sagde ...

Hej Regitze.

Jeg er vild med dine retoriske finurligheder. Dit sprog er så levende og farvefuldt, at jeg føler mig helt sort og hvid når jeg skal prøve at skrive lidt.

Fantastisk historie om moralen Jimmy. Sikke en bøvert han er. Jeg må se om jeg kan finde del 1 af historien.

Thomas sagde ...

Hej igen. Nu har jeg læst hele din beretning, og ja, at tage billeder og sende ind er nok en god ide.

Og med dine retoriske evner, er jeg sikker på at du har fået sammenfattet en god forklaring på hvad der er sket.

Det burde være helt oplagt, og jeg kan slet ikke acceptere at de kommer med en forklaring om at døren havde været åbnet. Hvis den havde været det, havde skaden på din bil været en helt anden. Det er så tydeligt for enhver med bare lidt kendskab til fysik og bevægelighed.

Jeg er sikker på at du vinder sagen - og at det andet par må sidde tilbage med en dårlig smag i munden.

Ærgreligt at der findes personer der er parate til at gå imod deres egen samvittighed for et par kroners skyld.

Thomas sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Regitze sagde ...

hej Thomas!
da det endte med, at forsikringsselskaberne synes, at vi skal dele skaderne 50/50, da de vurderer det til at være en påstand-mod-påstand-affære, skindøde sagen indtil videre.
nu er der gået 3/4 år med at vente på en taksator.

sådan går det åbenbart i sager, hvor ingen af parterne er kaskoforsikrede.

tak for dine rare tanker og kommentarer!
hils din hustru:)
hvilket minder mig om, at jeg da trænger til at kigge forbi jer.