30 januar 2008

den man elsker



dengang jeg var ung og Louis var to, var unge mænd tit sådan nogen tynde halse, der stak ud af en læderjakke. som regel ovenud.

også Fupz, som drak vores kaffe, spiste vores mad og malede vores dørskilt, når han ikke boede i skriverskjul i Amsterdam.
her bor Anso, Sara, Regitze og Louis.

han skrev Louis' yndlingstællebog:
på sin fødselsdag laver hr Struganoff en fantastisk lagkage med ti lag. Til slut spiser han det hele og går i seng uden at børste tænder.
Lix: 34
Originaludgave 1985
ISBN: 87-7333-310-7

hvis du ligger inde med Tillykke hr Struganoff og ikke læser den mere, vil jeg gerne bytte med noget.

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Den ville jeg også gerne eje! Jeg er sikker på, at min søn ville ælske historien om lagkagespisning i ti lag UDEN efterfølgende tandbørstning!

:-)

Anonym sagde ...

Den kan anskaffes her http://msn.qxl.dk/accdb/ViewItem.asp?IDI=521496308

Regitze sagde ...

nemlig, Henriette. den burde gå i arv fra generation til generation. dengang havde jeg ingen penge, så da genlånte vi den i årevis på biblioteket. og nu... suk.
får jeg fat i den, scanner jeg den til jer i mangel af bedre.

min Coma. tak for efterforskningen. men den er jo solgt. det var der, jeg har nolet billedet fra.

Sifka sagde ...

Måske kan jeg finde den her på Bryggen. Vi har jo et godt antikvariat:) Det tager lige et par eller såen, så ved jeg det, ok?

Regitze sagde ...

det ville jo være vidunderligt, hvis du lige faldt over den, Sifka.